اولین عصرانه کتاب در ایستگاه مترو شهدا

کدخبر: 2331371

جشن امضای کتاب "اینک شوکران1" با حضور فرشته ملکی همسر شهید منوچهر مُدق و اجرای مژده لواسانی در ایستگاه میدان شهدا برگزار گردید. معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی اولین عصرانه کتاب خود را برگزار کرد. 

نسیم آنلاین : جشن امضای کتاب "اینک شوکران۱" با حضور فرشته ملکی همسر شهید منوچهر مُدق و اجرای مژده لواسانی در ایستگاه میدان شهدا برگزار گردید. معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی اولین عصرانه کتاب خود را برگزار کرد.

در این برنامه با حضور برگزیدگان مسابقه کتابخوانی کتاب "اینک شوکران ۱" و مسافرین محترم مترو برگزار گردید. لازم بذکر است تبلیغات برگزاری این مسابقه از یک ماه گذشته در نمایشگر های قطار و ایستگاه های مترو و همچنین خبرگزاری های معتبر منتشر گردیده بود.

ملکی در صحبت هایش از مریم برادران و انتشارات روایت فتح تشکر می کند و می‌گوید: «با تمام اصراری که داشتم که کتاب منتشر نشود، اما با تلاش خانم برادران این اتفاق افتاد و الان خوشحال هستم که خاطرات‌مان باعث شده تا خیلی‌ها کتاب دست‌شان بگیرند و تا الان ۱۲۰ هزارنسخه از کتاب به گفته انتشارات روایت فتح فروش رفته است و چاپ سی‌و‌یکم کتاب هم منتشر شده است و همه اینها برای من باعث خوشحالی است.»

بعد از این دریالعل مدیرعامل انتشارات روایت فتح روی سن رفت وی در خصوص انتخابات موضوعات در انتشارات روایت فتح گفت:‌ «انتخاب سوژه ها در انتشارت با دقت انجام می شود، چون سوژه بسیار مهم است و بعد از انتخاب سوژه به نوع نگارش کتاب ها می رسیم، که باز هم برای ما مهم هستند، در مورد این کتاب باید بگویم که تماما با نظر مستقیم همسر شهید نگارش شد و نکته جالب این اتفاق این است که سه نسل در حال مطالعه کتاب هستند.»

مدیر انتشارات روایت فتح به کتاب صوتی اینک شوکران که در این انتشارت منتشر شده است، اشاره کرد و گفت: «یکی از مشکلات کتاب های صوتی این بود که شنونده تمرکز لازم را نداشت، بنابراین ما با کارشناشان این حوزه مشورت هایی را انجام دادیم و سعی کردیم که حرفه ای ترین کار ممکن را برای گونه نگارشی به گونه شنیداری داشته باشیم و با حرفه ای ترین کار، نگارش فیلم نامه همراه با موسیقی و به صورت رادیویی این کار را انجام دهیم.»

او در صحبت هایش به مسئله دیگری هم اشاره کرد و آن گله از فروش کتاب‌های تخفیف‌دار بود و گفت: « به نظر می‌رسد که این کتاب ها دزدی هستند و به روش های چاپ غیر مجاز با ترجمه های ناقص و اشتباه منتشر می شوند و بعد هم با 50 درصد تخفیف فروخته می شوند.»

دریالعل در بخش انتهایی صحبت‌هایش با اشاره به همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران گفت: «تلاش‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران قابل تقدیر است و امیدواریم که این اتفاق بیشتر شود و ما در مترو شاهد فضای فرهنگی بیشتری باشیم. این عصرانه های کتاب که درمترو برگزار می شود و امروز شاهد اولین قرار هستیم باید حمایت شود.»

احسان بیسادی، معاون فرهنگی و اجتماعی مترو که به نوعی میزبان و سخنران انتهایی برنامه بود با اعلام مژده لواسانی برای صحبت آمد و با موضوع کتاب صحبت کرد وی گفت: «همه ما از تاکید رهبری به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی زیاد شنیده‌ایم و باید همه آن حرف‌ها را سرلوحه خودمان قرار دهیم، در معاونت فرهنگی مترو هم این مسئله برای ما بسیار مهم است و آن را جدی گرفته‌ایم.»

او در ادامه به طرح بخوان این معاونت اشاره کرد و گفت: «در پویش «بخوان» بیش از 40 عنوان کتاب در ایستگاه های مترو معرفی می‌شود. ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه آن در ایستگاه ها و قطارهای مترو را هدف اجرای این پویش است و ما در این کمپین از نویسندگان، پژوهشگران حوزه ادبیات، اساتید دانشگاه و بزرگان فرهنگ و هنر و شهروندان خواستیم که کتاب های مناسب را برای مخاطبان معرفی کنند. در این پویش هر کدام از این گروه ها با معرفی بخشی از یک کتاب، آن را به مخاطبان توصیه می‌کنند. این محتواها بر اساس امتیاز جذابیت محتوا به صورت خاص برای مخاطب انتخاب شده است، به طوری که علاقمندان بعد از خواندن این برش‌ها ترغیب به مطالعه همه کتاب بشوند و آن را تهیه کنند.»

گفتنی است که کتاب شهید مدق به روایت همسرش از مجموعه کتاب‌هایی است که در ابتدای فعالیت روایت فتح از همسران شهدا منتشر می شد. کتابی که با توجه به متن ساده و روان مریم برادران و خاطرات جذاب و خواندنی آن توانست خیلی‌ها را به سمت کتاب جذب کند.اولین دوره عصرانه کتاب با موضوع کتاب شهید مدق توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو و با مشارکت انتشارات روایت فتح در ایستگاه مترو شهدا برگزار شد.

ارسال نظر: