پایبندی ائتلاف آمریکایی به دستور عادل عبدالمهدی

کدخبر: 2331407

ائتلاف آمریکایی موسوم به ائتلاف بین‌المللی اعلام کرده است به درخواست عبدالمهدی مبنی بر عدم پرواز هواپیماها بدون موافقت نخست وزیر عراق عمل خواهد کرد.

ائتلاف بین المللی در عراق که آمریکا به بهانه مبارزه با داعش تشکیل داده است، اعلام کرد به دستور اخیر نخست وزیر عراق که اخیرا درباره منع پرواز هر هواپیمایی در آسمان عراق بدون اجازه عبدالمهدی پایبند خواهد بود.

این ائتلاف در بیانیه خود آورده است فرماندهان ارشد این ائتلاف برای بررسی دستورات عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق درباره پرواز هواپیماهای ائتلاف با مسئولانی در وزارت دفاع این کشور دیدار کردند.

این بیانیه افزود ما به عنوان میهمان در چارچوب مرزهای حاکمیتی عراق به تمام قوانین و دستورات دولت عراق پایبند خواهیم بود و بلافاصله به تمام دستورات واراده از شرکای عراقی هنگام اجرای فرمان نخست وزیر عمل خواهیم کرد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق پنجشنبه بیست و چهارم مرداد فرمانی صادر کرد که بر اساس آن تمام موافقت‌های ویژه در خصوص پرواز در حریم هوایی عراق از جمله موافقت‌ها با پرواز هواپیماهای شناسایی، جنگنده‌ها و پهپادها چه عراقی یا خارجی لغو شده است.

نخست وزیر عراق تاکید کرده است موافقت‌ها تنها در انحصار فرمانده نیروهای مسلح یا کسی که وی مامور کند، خواهد بود و به نیروهای مسلح دستور داده شده به شکل فوری با هر پروازی که مغایر با دستور نخست وزیر باشد، برخورد کنند.

دستور عبدالمهدی در پی انفجار اخیر در پادگان الصقر متعلق به نیروهای امنیتی و حشد شعبی بود که گمان می‌رود ناشی از حمله ناشناس باشد و تحقیقات در خصوص این حادثه همچنان ادامه دارد.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای با قدردانی از مردم این کشور به سبب آنکه پشتیبان ارتش هستند، اعلام کرد هر کس به جایگاه و اعتبار ارتش خدشه وارد کند، با مشت محکمی روبرو خواهد شد. وزارت دفاع عراق اعلام کرد هر کس تلاش کند به آبرو و جایگاه ارتشی وارد کند که زیباترین صحنه‌های حماسی را در مبارزه با تروریسم با کمک برادرانش در نیروهای امنیتی، حشد شعبی و پیشمرگه رقم زد، دستان ملت را دستانی کوبنده خواهد یافت.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: