۲ دستور رییس جمهور برای انتشار حقوق مدیران

کدخبر: 2331469

رئیس سازمان اداری و استخدامی: براساس ابلاغ رئیس جمهور به وزیر کار دریافتی حقوق مدیران شستا درشورای حقوق ودستمزد بررسی می شود

آقای جمشید انصاری در نشست خبری در پاسخ به پرسشی در خصوص اعلام دریافتی‌های غیر متعارف در شرکت‌های مرتبط با صندوق بازنشستگی کشوری از سوی سرپرست برکنار شده این صندوق، ​ افزود: با توجه به این مسائل به آقای روحانی شخصا پیشنهاد کردم که حقوق مدیران زیرمجموعه شستا در شورای حقوق و دستمزد بررسی و تصمیم گیری شود که رئیس جمهور نیز این پیشنهاد را پذیرفت و به آقای شریعتمداری نیز در این باره ابلاغ کرد.

وی همچنین گفت: بر اساس همین ابلاغیه باید حقوق و دریافتی مدیران زیر مجموعه شستا نیز در سامانه حقوق و دستمزد نیز بارگذاری شود.

آقای انصاری درباره میزان حقوق خود و سایر مقامات دولت نیز افزود: حقوق من با ۳۳ سال سابقه حکم کارگزینی ام ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و حداکثر دریافتی مقامات دولت نیز نباید بیشتر از ۷ برابر حداقل دریافتی‌ها که یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان است باشد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه سخنگوی دولت از عدم احراز شرایط مدیریتی سرپرست سابق صندوق بازنشستگی کشور خبر داده بود آیا شما وی را طبق قانون تایید کرده بودید یا نه؟ گفت: درباره اظهارات سخنگوی دولت اطلاعی ندارم، اما درباره وی (میعاد صالحی) قبل از انتصابش که روز ۱۰ فروردین بود از سازمان ما استعلامی صورت نگرفت این در حالی است که طبق قانون مکلف بودند قبل از انتصاب استعلام می‌گرفتند.

معاون رئیس جمهور افزود: چند ماه از انتصاب رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گذشته بود تا اینکه در ۱۱ تیر ماه از ما استعلام گرفتند و پاسخ ما با توجه به ناقص بودن مدارک نامبرده، ​ این بود که بخشی از مدارک مورد تایید است و درباره نواقصی مدارک نیز گفتیم که با رعایت ضوابط بلامانع است.

آقای انصاری گفت: طبق قانون فردی که در چنین جایگاهی قرار می‌گیرد باید علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد و تحصیل در برخی رشته ها، ۵ سال (یا ۶۰ ماه) سابقه مدیریتی داشته باشد که برای این فرد، ۵۷ ماه سابقه تایید شد و بقیه را نیز گفتیم حتی اگر در شرکت‌های خصوصی نیز مسئولیت داشته باشد امکان پذیرش وجود دارد که البته دریافت چنین مدارکی و احراز آن هم زمان بر بود.

آمار‌های نادرست درباره تعداد کارمندان در ایران و دیگر کشور‌ها

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: برخی آمار‌ها که درباره میزان و مقایسه تعداد کارمندان ایران با سایر کشور‌ها همچون ژاپن در فضای مجازی مطرح شده، ​ اساسا نادرست است.

آقای جمشید انصاری در نشست خبری افزود: می‌گویند ژاپن ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار کارمند دارد، اما تعداد مدیران در ایران به ۲۴۰ هزار نفر هم می‌رسد این آمار‌های غلط، ​ باعث شده بود حتی ۲ نفر از مراجع تقلید نیز آن را نقل کنند در حالی که آمار واقعا این گونه نیست و غلط است.

وی تصریح کرد: ژاپن با ۱۲۶ میلیون نفر جمعیت، ​ سه میلیون و ۳۳۳ هزار کارمند دارد این در حالی است که تعداد کارمندان در ایران با جمعیت ۸۲ میلیون نفر به ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر می‌رسد یعنی ژاپن به ازای هر ۳۸/۲ نفر یک کارمند و ما به ازای هر ۳۷ نفر یک کارمند داریم.

آقای انصاری اضافه کرد: در کشور آمریکا با جمعیت ۳۶۰ میلیون نفری، ​ ۲۱ میلیون کارمند مشغول کار هستند یعنی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار در دولت فدرال، ۵ میلیون در دولت‌های ایالتی و ۱۴ میلیون نفر هم در دولت‌های محلی فعالیت دارند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اشاره‌ی هم به میزان تعداد کارمندان در کشور‌های پیشرفته اروپایی به ویژه فرانسه کرد و گفت: این کشور ۲ و نیم میلیون کارمند فقط در سطح ملی دارد و یک و هفت دهم میلیون نفر نیز در سطح محلی مشغول کارهستند و یک میلیون نفر نیز فقط در بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند که در مجموع میزان کارکنان فرانسه بیشتر از ۵ میلیون نفر می‌شود این در حالی است که جمعیت فرانسه کمتر از ۷۰ میلیون نفر است.

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر: