هشدار لاوروف به ترکیه:

امکان دارد روسیه در ادلب وارد عمل شود

کدخبر: 2331573

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه نظامیان روسی و ترکیه‌ای در تماس دائم برای بررسی اوضاع ادلب هستند، هشدار داد در صورت ادامه اقدامات تحریک‌آمیز تروریست‌ها، روسیه برای ایجاد ثبات در منطقه دست به اقدام خواهد زد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب را با دقت زیر نظر داشته و نظامیان روسی خود در این منطقه حضور دارند. ضمن اینکه نظامیان روسیه و ترکیه برای بررسی اوضاع در استان ادلب سوریه دائماً با یکدیگر در تماس هستند.

لاوروف شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: «ما نه تنها اوضاع در استان ادلب سوریه را با دقت زیر نظر داریم، بلکه نظامیان ما خود در منطقه کاهش تنش ادلب حضور دارند و بر اساس اسنادی که در سپتامبر سال گذشته در سوچی بین ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه به امضاء رسیده و همتایان ترکیه‌ای ما تعهداتی را برای تامین خلع سلاح گروه‌های مسلح مستقر در منطقه بر عهده گرفته‌اند، در صورت ضرورت حتی آمادگی مشارکت برای حل و فصل اوضاع و مشکلات مربوط به گروه های تروریستی را دارند.»

پیش از این برخی منابع خبری گزارش داده بودند که یک کاروان زرهی ارتش ترکیه به سمت نیروهای دولتی سوریه در استان ادلب شلیک کرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه با یادآوری اینکه نظامیان روسی و ترکیه‌ای همه روزه با یکدیگر در تماس هستند تا وخامت اوضاع به وجود آمده در استان ادلب را با توجه به ادامه حملات تروریست‌ها مورد بررسی قرار دهند، افزود: «اقدامات تحریک آمیز تروریست‌ها، ازجمله از طریق ناظرین نظامی ترکیه همچنان ادامه دارد. اوضاع که در حال حاضر وضعیت پیچیده‌ای پیدا کرده، مربوط به این واقعیت است که ستیزه‌جویان تلاش‌های خود برای هدف قرار دادن اهدافی در سایر مناطق سوریه، از جمله پایگاه‌های نظامی روسیه و مواضع ارتش سوریه را متوقف نکرده‌اند.»

لاوروف تاکید کرد: «برای متوقف کردن موارد نقض آتش بس از سوی تروریست‌ها ما به همتایان ترکیه‌ای خود گوشزد کرده‌ایم که اگر تروریست‌ها در این منطقه به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه دهند، ما به این مسئله واکنش شدیداللحن نشان خواهیم داد. ما به آنها یادآور شده‌ایم که به ما این اقدامات پاسخ مناسب نشان می‌دهیم، برای اینکه توافقنامه مربوط به منقطه کاهش ادلب، رژیم آتش بس برای گروه‌های تروریستی را در نظر نگرفته است.»

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: