جذب ظریف به‌عنوان عضو هیئت علمی منوط به نظر وزارت علوم

کدخبر: 2331657

معاون آموزشی دانشگاه تهران جذب محمدجواد ظریف به‌عنوان عضو هیئت علمی این دانشگاه را منوط به تأیید وزارت علوم و دیگر مراجع ذی‌ربط عنوان کرد.

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره موافقت این دانشگاه با جذب محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به‌عنوان عضو هیئت علمی گفت: این پرونده مربوط به 2_3 سال اخیر بوده و هنوز نهایی نشده است؛ چرا که وزارت علوم و مراجع دیگر، باید آن را تأیید کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه 2 مسیر برای جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه وجود دارد، افزود: نخست؛ از طریق فراخوان که شرایط خاص خود را دارد و دوم؛ انتقال افراد از واحدهای دیگر به دانشگاه که پرونده آقای ظریف مربوط به مورد دوم است.

حسینی اضافه کرد: افرادی که از دانشگاه‌های دیگر به دانشگاه تهران منتقل می‌شوند، یا باید دانشیار به بالا باشند یا شرایط دانشیاری آن‌ها توسط هیئت ممیزه دانشگاه احراز شده باشد که این هیئت با بررسی پرونده دکتر ظریف، شرایط دانشیاری را مورد تأیید قرار داده است.

وی با بیان اینکه هیئت جذب نیز توانمندی علمی محمدجواد ظریف را تأیید کرده است، گفت: با وجود این، اما هنوز انتقال ایشان به‌صورت رسمی صورت نگرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با ابراز اینکه رعایت شرط سنی برای جذب اعضای هیئت علمی در بدو استخدام لحاظ می‌شود، افزود: شرط سنی برای افرادی که مرتبه دانشیار به بالا باشند، مطرح نیست، به‌طور مثال یک نفر ممکن است 60 سال سن داشته باشد و در مرتبه استادی به دانشگاه منتقل شود، این فرد با وجود این سن، می‌تواند 10 سال دیگر هم در دانشگاه ادامه فعالیت بدهد.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: