توسعه مدیریت بین المللی کسب و کار

کدخبر: 2331703

مسعود خوانساری در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه فعالیت مدرسه کسب و کار با دانشگاه امیرکبیر گفت: توانمندسازی اعضای اتاق بازرگانی به ویژه در زمینه کسب و کار و مدیریت آن از جمله وظایف اتاق بازرگانی است.

مسعود خوانساری در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه فعالیت مدرسه کسب و کار با دانشگاه امیرکبیر گفت: توانمندسازی اعضای اتاق بازرگانی به ویژه در زمینه کسب و کار و مدیریت آن از جمله وظایف اتاق بازرگانی است.

وی افزود: هر چند در ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های صنعتی و بازرگانی موفقیت‌هایی کسب کرده، اما متاسفانه در مدیریت کسب و کار کمی از مباحث روز دنیا دور مانده ایم.

خوانساری گفت: توجه به آموزش مدیریت کسب و کار از چند سال گذشته در اتاق بازرگانی صورت گرفته است و خوشبختانه با تلاش و همکاری ریاست و دانشگاه صنعتی امیرکبیر مدرسه کسب و کار به این منظور فعال شده است.

وی افزود: توجه به مهارت آموزی در مدیریت کسب و کار، تجارت و صنعت و همچنین ایفای نقش بین المللی موثرتر در زمینه تجارت و صنعت کشور از جمله اهداف مهارت آموزی در این مدرسه است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: توجه به مهارت آموزی بدون تاکید بر مدرک که خوشبختانه در دانشگاه‌های کشور به اندازه کافی ارایه می‌شود از ویژگی‌های مدرسه کسب و کار است.

خوانساری ابرازامیدواری کرد: در مدرسه کسب و کار مدیرانی مهارت آموزی کنند که در بخش کسب و کار داخلی موجب ارتقای شرایط و در بخش کسب و کار بین المللی موجب موفقیت کشور شوند.

وی افزود: خروج از محدودیت‌های دانشگاهی و توجه به نیاز‌های بازار کار از جمله ویژگی‌های این مرکز است.

خوانساری اضافه کرد: ایجاد مرکز نوآوری در کنار مدرسه کسب و کار نیز می‌تواند در رفع مشکلات صنعت و تجارت موثر باشد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی تهران محدودیتی برای سرمایه گذاری در زمینه مدرسه کسب و کار ندارد، گفت: این سرمایه در دو بخش خرید ملک و ساخت و ساز همچنین اداره مدرسه خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه شهریه دانشجویان مدرسه کسب و کار برای اداره آن استفاده خواهد شد، افزود: اتاق بازرگانی در تلاش است تا ملکی در محدوده دانشگاه امیرکبیر خریداری کند و با تهیه نقشه مناسب برای این مدرسه به ساخت آن بپردازد.

خوانساری ابراز خرسندی کرد که آغاز فعالیت مدرسه کسب و کار منوط به ساخت این بنا نخواهد بود و افتتاح آن با استفاده از ساختمان‌های موجود صورت می‌گیرد، اما در زمان مناسب این ساختمان نیز ساخته خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر: