جاذبه های گردشگری هند و باکو

کدخبر: 2331852

باکو جاذبه های زیبا و جذابی را در خود جای داده است که در این مقاله درباره دو جاذبه مهم این شهر صحبت خواهیم کرد. هند نیز شهر جاذبه هاست و در جای جای آن می توانید جاذبه های دیدنی و تاریخی متعددی را مشاهده کنید که حاکی از فرهنگ و تاریخ این کشور است. در ادامه مطلبی که توسط سایت " سفر باتو " آماده شده است را بخوانید.

نسیم آنلاین : باکو جاذبه های زیبا و جذابی را در خود جای داده است که در این مقاله درباره دو جاذبه مهم این شهر صحبت خواهیم کرد. هند نیز شهر جاذبه هاست و در جای جای آن می توانید جاذبه های دیدنی و تاریخی متعددی را مشاهده کنید که حاکی از فرهنگ و تاریخ این کشور است . در ادامه مطلبی که توسط سایت " سفر باتو " آماده شده است را بخوانید.

بلوار باکو آذربایجان

بلوار باکو یکی دیگر از جاذبه های معروف گردشگری در کشور آذربایجان است که در شهر باکو واقع شده است. شاید از خودتان بپرسید، مگر می شود که یک بلوار به عنوان جاذبه گردشگری معرفی شود؟ در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که بله. بلوار باکو، یکی از بلوار ها و خیابان های بسیار زیبا در جهان است که در شهر باکو و در امتداد دریای خزر قرار دارد. قرارگیری این بلوار در کرانه دریای خزر زیبایی آن را دو چندان کرده است. حتما از این بلوار تماشایی دیدن کنید. طول این بلوار حدود 3.5 کیلومتر می باشد و می توانید ساعت ها در کنار دریای خزر و در این بلوار دیدنی قدم بزنید و از تور باکو نهایت لذت را ببرید .

شب های بلوار باکو زیبایی خاص خود را دارد. آب و هوا مطبوع بوده و برای گشت و گذار بهترین زمان مناسب می باشد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که در این بلوار تمام امکانات رفاهی، نظیر رستوران، کافی شاپ، زمین بازی، سینما و تئاتر، مرکز خرید و ... وجود داشته و دسترسی به آن بسیار آسان است. مسافران می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن به سایر نقاط شهر دسترسی داشته باشند. دسترسی به این نقطه از طریق اتوبوس، تاکسی و مترو به راحتی امکان پذیر است .

برج های شعله باکو

یکی دیگر از جاذبه هایی که می توانید از آن دیدن کنید، برج های شعله هستند. برج های شعله، شامل سه آسمان خراش بزرگ بوده که در میان انبوه ساختمان ها و برج های شهر باکو، جلوه ای زیبا به این شهر هدیه کرده است. این آسمان خراش های بزرگ به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری باکو شناخته شده و از نمادهای مهم این شهر به شمار می آید. علت نامگذاری این برج ها به نام برج های شعله، به خاطر نوع معماری و طراحی ویژه آن ها است که در کنار هم شبیه به شعله های آتش هستند. شما برای بازدید از این برج ها تنها به یک ساعت زمان نیاز دارید. نمای بیرونی این برج ها از شیشه ساخته شده و اولین بار در سال 2012 افتتاح گردید. در طول روز برج ها به رنگ آبی دیده می شوند و شب ها با کمک هزاران ال ای دی، این برج ها جلوه خاص خود را یافته به رنگ آتشین دیده می شوند. بازدید از این آسمان خراش برای عموم امکان پذیر نبوده و شما تنها می توانید در هتل های این برج اقامت بگیرید. البته دیدن این برج های زیبا از فاصله دور و در هنگام شب، حس و حال دیگری دارد و بازدید از آن ها در تور باکو، به همه گردشگران توصیه می شود. حتی شما می توانید از بلوار باکو این برج های زیبا را نظاره کنید. خوشبختانه این برج ها از اکثر نقاط شهر چشم انداز مناسبی دارند .

بازدید از شهر مقدس بنارس در هند

شهر بنارس یکی از شهرهای توریستی و تاریخی کشور هند است که بازدید از آن در تور هند بسیار توصیه می شود. این شهر به عنوان یک مرکز مقدس و به قولی زیارتی برای هندو ها به شمار می رود و از جمله مهمترین نمادها و نشانه های دیدنی و مذهبی مردم هند است. شهر مقدس بنارس تقریبا در نزدیکی رود گنگ واقع شده است و از جمله شهرهای ایالت اوتار پرادش می باشد که قدمت آن به قرن هشتم میلادی باز می گردد .

جالب است بدانید که بنارس از جمله شهرهای قدیمی جهان است که هنوز زندگی در آن جریان داشته و البته که برای گردشگران در هند، بسیار پرطرفدار و جذاب می باشد. نکته جالب دوم این است که این شهر، به عنوان مرکز مهم تشیع در شبه قاره هند نیز به شمار می رود. در این شهر انبوهی از جاذبه های تاریخی، توریستی و مذهبی وجود دارد که باید حداقل یک روز را برای بازدید از آن اختصاص دهید. یکی از جاذبه های دیدنی شهر بنارس، معبد جدید ویشوانا است که خود به تنهایی دارای هفت معبد است و تاریخ ساخت آن به قرن 18 میلادی باز می گردد. شنا در آب های رود گنگ علاوه بر یک تفریح، می تواند به عنوان یک کار پسندیده از نظر هندو ها محسوب شود. از دیگر جاذبه های این منطقه که پیشنهاد می کنیم، در هند حتما از آن ها دیدن کنید، قات ها، دانشگاه هندو بنارس و موزه بهارات کالا باهاوان می باشد .

بازدید از قلعه سرخ دهلی نو

به گزارش سفر باتو ، قلعه سرخ یکی دیگر از جاذبه های توریستی شهر دهلی نو است که توجه همگان را به خود جلب کرده است. سابقه ساخت این قلعه به قرن 17 میلادی باز می گردد. در سال 1648 این قلعه توسط شاه جهان ساخته شد و از همان ابتدا بسیار مورد توجه قرار گرفت. علت نامگذاری این قلعه، به نام قلعه سرخ، به خاطر ماسه های قرمز رنگی است که برای ساخت این قلعه مورد استفاده قرار گرفته است. توصیه می کنیم، حتما از این مکان تاریخی و دیدنی بازدید کنید تا پی به عظمت آن ببرید. جالب است بدانید که دور تا دور این قلعه را یک خندق بزرگ احاطه کرده است و مساحت آن حدود 2 کیلومتر مربع می باشد. از جمله بخش های جذاب و تماشایی این قلعه باید به دروازه دهلی، دروازه بزرگ لاهور و ورودی اصلی قلعه اشاره کنیم که با معماری وصف ناشدنی ساخته و تزیین شده است. حتی در این مجموعه یک بازار بزرگ سرپوشیده نیز وجود دارد که به بازار چات چوک مشهور می باشد. در هند، پیشنهاد می کنیم، حتما به این منطقه رفته و از سالن مرمر سفید این قلعه بازدید داشته باشید. تمامی این بخش ها در یک مجموعه قرار گرفته اند و دسترسی به آن آسان است. نکته جالب تر این است که در گذشته از بخش های مختلف این قلعه برای مراسم تشریفات امپراطور روم استفاده می شده است .

شما نیز اگر می خواهید باکو یا هند را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید، توصیه می کنیم، حتما از این 4 جاذبه گردشگری باکو و کشور هند دیدن کنید و لذت ببرید .

ارسال نظر: