معاریو:‌ مسئولان اسرائیلی دروغ می‌گویند/ هیچکدام قادر به براندازی حماس نیست

کدخبر: 2331862

نویسنده راست‌گرا و سرشناس اسرائیلی تاکید کرد  که سیاستمداران اسرائیلی خود خوب می‌دانند که در زمینه نابودی و براندازی حماس به اسرائیلی‌ها دروغ می‌گویند، زیرا بنی گانتز، گابی اشکنازی، عمیر پرتس، آویگدور لیبرمن و بنیامین نتانیاهو همه وعده شکست حماس را می‌دهند اما از این حقیقت خبر دارند که هیچکدام آمادگی انجام چنین کاری و پرداخت بهای آن را ندارند.

آریه الداد در مقاله‌ای در روزنامه معاریو اظهار داشت که سیاستمداران اسرائیلی صرفا برای خوشبینی و امیدبخشی بیشتر به اسرائیلی‌ها چنین وعده‌هایی می‌دهند اما این حماقت است، زیرا می‌دانند که دارند دروغ می‌گویند و این را هم می‌دانند که جامعه صهیونیستی طرفدار کسانی هستند که به آنان دروغ می‌گویند و سران احزاب و جریان اپوزیسون رژیم صهیونیستی نیز به تکرار این جمله عادت کرده‌اند که "یک بار دیگر به ما فرصت دهید تا حماس را نابود کنیم".

الداد اشاره کرد که من همچنان وعده‌های اسحاق رابین را به یاد دارم که (شهید) یاسر عرفات را تهدید می‌کرد و می‌گفت که نباید به گروه‌های مسلح اجازه شلیک موشک و راکت به سمت عسقلان را بدهد، یا آریل شارون که وعده بهبود اوضاع امنیتی اسرائیلی‌ها پس از عقب‌نشینی از غزه را می‌داد در حالیکه می‌دانست غزه پس از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی به پایگاهی اساسی برای عملیات‌های ضداسرائیلی تبدیل خواهد شد و حتی رهبران احزاب چپ اسرائیلی هم تا به امروز اذعان نکرده‌اند که عقب‌نشینی از غزه یک اشتباه تاریخی و یک فاجعه بود.

وی گفت که برخی مسئولان اسرائیلی ادعا می‌کنند که عقب‌نشینی از غزه به بهبود اوضاع امنیتی اسرائیلی‌ها کمک کرده است و این مساله را فراموش می‌کنند که حماس موجب بازداشتن "اسرائیل" شده و این رژیم برای شکست و نابودی این جنبش آمادگی ندارد و این در حالی است که نتانیاهو سال 2009 که رهبر جریان اپوزیسون بود، تهدید می‌کرد که در صورت نخست وزیر شدن، اقدام به براندازی و نابودی حماس در غزه خواهد کرد.

همچنین آویگدور لیبرمن وعده می‌داد که اگر وزارت جنگ به او سپرده شود، در کمتر از 48 اگر نظامیان اسیر اسرائیلی از غزه بازگردانده نشوند، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را ترور خواهد کرد.

این نویسنده اسرائیلی اظهار داشت که عجیب اینجاست که رسانه‌ها و سیاستمداران اسرائیلی این سخنان و اظهارات را تکرار و منتشر می‌کنند اما جامعه صهیونیستی همچنان به تایید این سیاستمداران که در واقع به آنان دروغ می‌گویند، ادامه داده و اهمیتی به دروغ‌هایشان نمی‌دهند، حتی بنی گانتز این روزها بارها این عبارت را که "جنگ آتی در غزه آخرین جنگ خواهد بود و در جنگ آتی ما حماس را به طور کامل شکست خواهیم داد و اگر لازم باشد تمامی رهبران این جنبش را ترور کرده و وارد غزه خواهیم شد" تکرار کرده است.

اریه الداد تصریح کرد که گانتز در جریان جنگ 51 روزه در تابستان سال 2014 رئیس ستاد مشترک ارتش بود و خوب می‌داند که آن زمان کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی چگونه او را به ناتوانی در ارائه طرح و راهکاری برای اشغال مجدد غزه متهم کرد.

الداد خاطر نشان کرد که گانتز امروز می‌خواهد خود را جلوی اسرائیلی‌ها به عنوان قهرمان و سوپرمن نشان دهد، در حالیکه آن‌ها خوب می‌دانند که گانتز دروغ می‌گوید. وی اظهار داشت که هیچکدام از سران و مقامات رژیم صهیونیستی حاضر به پرداخت بهای حمله به غزه و اشغال مجدد آن نیستند.

وی تاکید کرد که از زمان عقب‌نشینی از غزه در سال 2005، ارتش رژیم صهیونیستی وارد جنگ‌ها و درگیری‌های بی‌شماری با حماس در غزه شده است و هر بار سران این رژیم نه تنها از اشغال مجدد این باریکه خودداری کرده‌اند، بلکه 12 سال است که گذاشته‌اند حماس قدرتمندتر شده و این منطقه را به پایگاهی برای عملیات‌های ضداسرائیلی تبدیل کرده و در این مدت اقدام به حفر تونل‌هایی به امتداد ده‌ها کیلومتر کرده و موشک‌ها و راکت‌ها ساخته و یک ارتش 20 هزار نفره ساخته است.

آریه الداد تصریح کرد که به رغم تمامی اقدامات و تلاش های نظامی حماس، رژیم صهیونیستی همچنان آب، برق، غذا، دارو، آهنگ و سیمان در اختیار باریکه غزه قرار می دهد و میلیون ها دلار پول به این منطقه وارد می شود و هر از گاهی این رژیم دست به عملیات هایی علیه غزه به منظور بازگشت آرامش به مرزهای جنوبی می زند و از زمان عقب نشینی از غزه صدها نظامی و شهرک نشین صهیونیست کشته شده و هزاران فلسطینی هم به شهادت رسیده اند.

الداد اشاره کرد که در حمله زمینی جزئی و محدود ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه در سال 2014، 74 صهیونیست کشته شدند و اگر این رژیم مجددا قصد حمله به حماس و شکست آن را داشته باشد، کشته های به مراتب بیشتری خواهد داد و چون سران و مقامات اسرائیلی آماده پرداخت چنین بهایی نیستند، حماس توانسته بازدارندگی ایجاد کند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظر: