انقلاب هدفمندی یارانه‌ها در اصلاح ساختار اقتصادی کشور بعید است

کدخبر: 2332950

رئیس «کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس» با بیان این که دولت ۱۰ پارامتر اصلاح ساختار اقتصادی را به شورای هماهنگی سران قوا ارائه داده است، تصریح کرد: همچنان در این زمینه بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد و در حال حاضر چارچوب یک الی دو پارامتر آن اعم از موضوع تامین اجتماعی و مالیات‌ها مشخص شده است که باید نهایی شود.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به ارزیابی خود از برنامه اصلاح ساختار اقتصادی گفت: این مسئله با عنوان اصلاح ساختار اقتصادی مطرح است و اصلاح ساختار بودجه یکی از پارامتر‌های این برنامه است.

وی افزود:اصلاح ساختاری اقتصادی ۱۰ پارامتر دارد که اصلاح ساختار بودجه یکی از آنهاست. رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که دولت ۱۰ پارامتر اصلاح ساختار اقتصادی را به شورای هماهنگی سران قوا ارائه داده است، تصریح کرد:همچنان در این زمینه بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد و در حال حاضر چارچوب یک الی دو پارامتر آن اعم از موضوع «تامین اجتماعی»و «مالیات‌ها‌»مشخص شده است که باید نهایی شود. وی بیان داشت: البته در این راستا باید برخی از قوانین سیاست‌های کلی نظام اصلاح شود و برخی موارد هم در مجلس مورد بررسی قرار گیرد. تاجگردون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه اصلاح ساختار بودجه به بودجه سال ۹۹ می‌رسد و یا خیر؟ گفت: بله. فکر می‌کنم بودجه سال ۹۹ با ساختار جدیدی ارائه خواهد شد. وی تصریح کرد: بعید است درباره موضوع هدفمندی یارانه‌ها در اصلاح ساختار اقتصادی انقلابی صورت گیرد با این یکی از موضوعات مهمی که در اصلاح ساختار اقتصادی مورد تغییرات قرار خواهد گرفت موضوع تامین اجتماعی و مالیات هاست و یک موضوع هم که شاید اگر بتوانیم از ظریفیت عمومی کشور بر روی آن توافق کنیم مبحث حامل‌های انرژی است.

خبرگزاری میزان

ارسال نظر: