امارات در سوریه سرمایه گذاری خواهد کرد

کدخبر: 2332968

هیأتی از بازرگانان اماراتی که به سوریه سفر کرده است از توافق با طرف سوری برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های انرژی و صنایع خبر داد.

هیأت بازرگانان اماراتی که برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی اقتصادی دمشق به سوریه سفر کرده است، از توافق با طرف سوری درباره سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف خبر داد.

«عبدالله سلطان العویس» رئیس اتاق بازرگان و صنایع شارجه در این باره دو طرف اماراتی و سوری درباره سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی و صنایع زراعی توافق کردند.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، العویس که با هیأت اماراتی به دمشق سفر کرده است، افزود که بخش خصوصی به دنبال فرصت‌های دائمی برای سرمایه‌گذاری است و نمایشگاه بین‌المللی دمشق به خاطر اهمیت و مساحت بزرگ آن، بخش خصوصی را برای مشارکت در این نمایشگاه و بررسی امکان سرمایه‌گذاری ترغیب کرد.

به نوشته روزنامه «الوطن» سوریه، «سرور حمد»نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع فجیره نیز گفت: «زمینه‌های سرمایه‌گذاری در سوریه که مورد توجه شرکت‌های اماراتی است، متنوع است از جمله زمینه‌های گردشگری، املاک، بخش صنایع، کشاورزی و به خصوص صنایع پنبه، منسوجات، روغن زیتون و تولید برق.

شصت‌ویکمین دور نمایشگاه بین‌المللی دمشق هفته گذشته با حضور چند کشور عربی از جمله امارات، بحرین و عمان برگزار شد.

در این نمایشگاه هیأت اماراتی متشکل از ۴۰ بازرگان برجسته شرکت کرده بود.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: