سردار جلالی:

اعلان جنگ علنی آمریکا در فضای سایبری علیه ایران؛ ضرب شست دفاعی ایران شبح جنگ را فراری داد

کدخبر: 2332970

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: اشراف نیروی‌های مسلح بر آسمان ایران و ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا، ضرب شستی بود که با بهم ریختن معادلات نظامی دشمن، شبح جنگ را فراری داد.

شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان ظهر امروز با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند عامل کشور، فریدون همتی استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان و مدیران استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار جلالی با اشاره به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب بر موضوع پدافند غیرعامل اظهار داشت: در شرایط کنونی، موضوع پدافند غیرعامل از حساسیت بیشتری برخوردار است و بیش از پیش باید مورد توجه قرار گرفته شود.

وی ادامه داد: تهدید، آسیب پذیری، پیامدهای ناشی از آن و پدافند غیرعامل، ۴ موضوع مهم در مسیر مقابله با تهدیدات است، از همین رو ما باید تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها را شناسایی کنیم و براساس آن الگوهای پدافند غیرعامل را تهیه و تدوین کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به درگیری‌های سیاسی بین ایران و آمریکا گفت: راهبرد کاهش تعهدات برجامی سبب شده تا دشمن در منگنه قرار گیرد و دیپلماسی کشور فضای تحرک بیشتری داشته باشد.

سردار جلالی با اشاره به اشراف نیروهای مسلح و رصد حریم هوایی کشور و انهدام پهپاد جاسوسی امریکا گفت: ضرب شست نیروهای نظامی ایران، بخشی از قدرت واقعی بازدارندگی ایران اسلامی را نشان داد و دشمن را غافلگیر کرد.

سردار جلالی با اشاره به اشراف نیروهای مسلح و رصد حریم هوایی کشور و انهدام پهپاد جاسوسی امریکا گفت: ضرب شست نیروهای نظامی ایران، بخشی از قدرت واقعی بازدارندگی ایران اسلامی را نشان داد و دشمن را غافلگیر کرد.

وی ادامه داد: این اقدام اگرچه بخش کوچکی از توان واقعی دفاعی کشور است ولی اثرات استراتژیک بسیاری بر معادلات نظامی در منطقه و جهان داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور متذکر شد: دشمن از تمام ظرفیت‌های ضد امنیتی، علیه کشور استفاده کرده است اما کاری از پیش نبرده است به‌طوری که نه تنها اکنون مشکل امنیتی نداریم بلکه بسیاری از دسیسه‌های اطلاعاتی دشمن را خنثی کرده‌ایم.

اعلان جنگ علنی آمریکا در فضای سایبری علیه ایران

سردار جلالی با اشاره به اعلام جنگ علنی آمریکا در فضای سایبری علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در این فضا لازم است کشور یک آرایش دفاعی جدی داشته باشد.

سردار جلالی با اشاره به اعلام جنگ علنی آمریکا در فضای سایبری علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در این فضا لازم است کشور یک آرایش دفاعی جدی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه میزان وابستگی آمریکایی‌ها به فضای سایبری بیش از ایران است، تصریح کرد: امروز اولویت کشور، ایجاد یک سپر پدافندی در حوزه زیرساختهای سایبری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه تهاجم دشمن در فضای اقتصادی نیز موضوعی مهم و خطرناک است، گفت: دشمن از شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت فضای روانی کشور و ایجاد نارضایتی اقتصادی بهره می‌برد که باید برای آن چاره‌ای عاجل اندیشید.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه برای هر لایه‌ای از جنگی که دشمن راه انداخته است باید یک نسخه دفاعی ویژه داشته باشیم، گفت: در استان هرمزگان به‌دلیل موقعیت خاص و راهبری و قرار گرفتن در یکی از مهمترین شاهراه‌های آبی جهان، توجه به الزامات پدافندغیرعامل بیش از پیش اهمیت دارد.

سردار جلالی تاکید کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان هرمزگان باید در سریع‌ترین زمان، تدوین، بررسی و اجرایی شود تا هرمزگان در هر شرایطی بتواند به کمک کارکردهای ملی بیاید و آن را سامان ببخشد که امیدواریم با عزم و اراده‌ای که در مسئولان استان وجود دارد این امر به‌زودی محقق شود.

وی ادامه داد: از همین رو طرح جامع پدافند غیرعامل استان هرمزگان باید در سریع‌ترین زمان، تدوین، بررسی و اجرایی شود تا هرمزگان در هر شرایطی بتواند به کمک کارکردهای ملی بیاید و آن را سامان ببخشد که امیدواریم با عزم و اراده‌ای که در مسئولان استان وجود دارد این امر به‌زودی محقق شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مهمترین محور پدافند غیرعامل، حفاظت و صیانت از مردم است، متذکر شد: اهمیت این موضوع به حدی است که در تمام سناریوهای مقابله با تهدید، اولویت نخست حفاظت از مردم است.

تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل هرمزگان تا ۲۰ روز آینده

در ادامه این مراسم، فریدون همتی، استاندار هرمزگان با تقدیر از حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این استان گفت: قدرت پیشگیری و مقابله با تهدیدات و مدیریت بحران، یک ضرورت است که می‌تواند هزینه‌های اجتماعی را کاهش دهد.

وی پدافند غیرعامل را یک مسئله مستمر و دائمی دانست و تاکید کرد: مسئولان باید همیشه پدافند غیرعامل را به عنوان یک الزام در نظر داشته باشند. استان هرمزگان نیز یک استان استراتژیک است و باید در هر شرایطی بهترین کارکرد خود را داشته باشد چون دارایی‌های حیاتی کشور را در خود جای داده است و باید از آنها به بهترین شیوه حفاظت کند.

به گفته فریدون همتی، استاندار هرمزگان طرح جامع پدافندغیرعامل استان هرمزگان همانگونه که مورد تاکید سردار جلالی قرار گرفت باید پختگی و جامعیت لازم را داشته باشد که امیدواریم تا ۲۰ روز آینده نهایی شود.

به گفته وی، طرح جامع پدافندغیرعامل استان هرمزگان همانگونه که مورد تاکید سردار جلالی قرار گرفت باید پختگی و جامعیت لازم را داشته باشد که امیدواریم تا ۲۰ روز آینده نهایی شود.

راهبرد سازمان پدافند غیرعامل ستودنی است

محمد آشوری تازیانی نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به نهادینه شدن نقش پدافندغیرعامل در کشور اظهار داشت: ایران امروز در معرض تهدیدات همیشگی دشمن است و هرمزگان با توجه به جایگاه و اهمیت استراتژیک خود بیش از سایر مناطق باید الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کند.

وی با بیان اینکه هنر این است که توان تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشیم، متذکر شد: در حوزه پیشگیری باید جدی‌تر کار کنیم چرا که هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان و اقدام است.

آشوری، نماینده مردم بندرعباس راهبرد سازمان پدافند غیرعامل کشور برای اولویت پیشگیری را ستودنی دانست و ابراز امیدواری کرد در همه طرح‌های توسعه ملی وجود پیوست طرح‌های جامع پدافند غیرعامل استانی به یک الزام تبدیل شود.

آشوری، راهبرد سازمان پدافند غیرعامل کشور برای اولویت پیشگیری را ستودنی دانست و ابراز امیدواری کرد در همه طرح‌های توسعه ملی وجود پیوست طرح‌های جامع پدافند غیرعامل استانی به یک الزام تبدیل شود.

همچنین در پایان شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان، حکم فرمانده ارشد پدافند غیرعامل پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس که از سوی استاندار هرمزگان و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امضا شده است، به مهندس نامور مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس اعطا شد.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: