حشد شعبی:

پایگاه‌های آمریکا جولانگاه‌ پرواز پهپادهای مهاجم

کدخبر: 2333039

یک فرمانده حشد شعبی عراق اعلام کرد که پهپاد‌های مهاجم از داخل عراق به پا خاسته‌اند و در میان پایگاه‌های آمریکایی در رفت‌وآمد هستند، آمریکا تمام امکانات خود را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد .

«سید علی الیاسری» فرمانده گردان‌های «سرایا الخراسانی» وابسته به حشدالشعبی عراق به موضوع حمله پهپاد‌های ناشناس به پایگاه‌های حشد شعبی پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد دست نشانده‌های رژیم صهیونیستی در پس حمله به پادگان‌های حشد شعبی بوده‌اند و تحلیل‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که پهپاد شرکت کننده در این اقدام تجاوزکارانه از منطقه‌ای نزدیک به هدف و از داخل خاک عراق به پرواز در آمده است. همان طور که می دانید آسمان عراق بر روی گروه‌های تروریستی باز است و برخاستن یک پهپاد از مناطق تحت نفوذ صهیونیست‌ها برای انجام عملیات این چنینی سخت و دور از ذهن نیست.

وی افزود: این گروه‌ها تحت امر صهیونیست‌ها هستند و از نظر ما سفارت آمریکا در عراق روح نقشه‌های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و پایگاه‌های آمریکایی موجود در الانبار و اربیل و برخی مناطق دیگر تهدیدی برای سلامت ملت عراق و امنیت کشور به شمار می‌روند. اینکه رژیم صهیونیستی مسؤولیت این حملات را برعهده بگیرد به معنی آن نیست که به طور مستقیم وارد عمل شده باشد بلکه آنها را برنامه‌ریزی کرده است. درست نیست اگر بگوییم پهپاد مهاجم از سرزمین‌های اشغالی به پا خاسته است.

وی با تاکید بر اینکه « آمریکا تمام امکانات خود را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد » گفت: ما تاکید می‌کنیم که پهپاد‌های مهاجم از داخل عراق به پا خاسته‌اند و در میان پایگاه‌های آمریکایی در رفت‌وآمد هستند، آمریکا تمام امکانات خود را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد و این پایگاه‌ها مراکزی برای آموزش داعشی‌ها و ساقط کردن شهرهای عراق بودند بنابراین عجیب نیست اگر امروز زمینه را برای فعالیت‌های این چنینی پهپادها آماده کنند. صهیونیست‌ها مسئولیت عملیات علیه مراکز حشد شعبی را بر عهده گرفتند تا نگاه‌ها را از آمریکا که قصد دارد با این اقدامات به ملت عراق فشار وارد کند، منحرف کنند. این دو همواره یکدیگر را پوشش داده‌اند و اینگونه است که آمریکا عملیات را اجرا می‌کند و صهیونیست‌ها مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرند. به همین دلیل از پارلمان عراق می خواهیم قانونی را برای خروج نیروهای آمریکایی از کشور برای حفظ امنیت و وحدت عراق، تصویب کند.

فرمانده سرایا الخراسانی به موضع دولت عراق در این باره اشاره کرد و گفت: دولت عراق کانال‌های قانونی و بین‌المللی متعددی برای شکایت از این اقدام تجاوزکارانه نزد سازمان ملل و شورای امنیت دارد، حشد شعبی نیز بر اساس دستورات حاج ابومهدی المهندس برای پاسخ دادن به هرگونه اقدام تجاوزکارانه دیگر در آمادگی کامل به سر می‌برد. همان طور که با آزادسازی شهرهایمان پیروزی بزرگی را محقق کردیم به متجاوزان نیز پاسخ سختی خواهیم داد.

وی تاکید کرد: دولت عراق در نشست اخیر نخست وزیر موضوع طرح شکایت در این خصوص را مطرح کرده و به واسطه نماینده خود در سازمان ملل نزد سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل طرح شکایت کرد.

سید علی الیاسری ادامه داد: طبیعتا هرگونه تعرض به حشد شعبی و مقاومت اسلامی از سوی دشمنان مقاومت یعنی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی صورت می‌گیرد. حملات صورت گرفته صهیونیستی- آمریکایی بودند و آل سعود که همواره در پی اینگونه تجاوز کاری‌هاست نیز آنها را مشروع دانسته است. آنان تلاش می‌کنند پیروزی‌هایی که به دلیل پایداری ملت عراق و لبیک گفتن به ندای مرجعیت به دست آمد را کوچک جلوه دهند.

این فرمانده حشد شعبی تصریح کرد: پیروزی‌های به دست آمده نشان می‌دهد نمی‌توان طرف مقابل را با چند حمله پراکنده زمینگیر کرد. یک سوم از سرزمین‌های عراق که به دست تروریست‌ها افتاده بود، آزاد شد و این دستاورد بسیار بزرگی است که در مدت زمان محدودی محقق شد و تمام طرف‌هایی که میلیون‌ها دلار صرف پروژه‌های تقسیم و ویران کردن عراق کرده بودند، غافلگیر کرد.

وی در پایان گفت: به لطف خدا تمام رؤیاهای این افراد بر باد رفت، زیرا یک ملت شجاع و مقاومت آگاه در صحنه حاضر هستند، همچنین نباید موضع شجاعانه جمهوری اسلامی ایران و ایستادن در کنار ملت عراق در زمینه‌های لجستیکی و مستشاری را نادیده گرفت.

خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر: