آمریکا عامل تضعیف سیستم پدافند هوایی عراق است

کدخبر: 2333165

«شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء، آمریکا را عامل تضعیف سیستم پدافند هوایی عراق معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» با بیان اینکه باید از تجربه گذشته درس بگیریم و منتظر حمله غافلگیرکننده دشمن نباشیم، تاکید کرد: عراق روزهای گذشته عملیات اراده پیروزی را در صحرای الانبار و وادی حوران به اجرا گذاشت و دستاوردهای قابل‌توجهی کسب شد؛ که البته برخی رسانه‌ها تلاش کردند تا افکار عمومی را از آن منحرف کنند.

وی آمریکا را عامل اصلی همه مشکلات عراق دانست و افزود: حضور آمریکایی‌ها با منافع عراق تعارض دارد و ما هرکس را که خواستار ماندن آن‌ها در کشور است، به مزدوری متهم می‌کنیم.

دبیرکل نُجَباء با انتقاد از مداخله واشنگتن در کلیه شؤونات عراق، خاطرنشان ساخت: آمریکا مثل گذشته قدرتمند نیست و با همراهی اسرائیل، امارات، عربستان و به‌ویژه رسانه‌های سعودی در صدد تضعیف عراق است. آن‌ها فقط زبان زور را می‌فهمند.

الکعبی با تأکید بر اینکه الحشد الشعبی امتداد مقاومت است، گفت: اسرائیل از راهبرد عقیدتی ما بیم‌ناک است. آن‌هاآخرین بار با همه امکاناتشان نتوانستند ۴ ساعت با غزه بجنگند؛ چراکه اراده مقاومت در آنجا نهادینه شده است.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی کشورهای عربی را تحقیر می‌کند ولی قوی نیست و از خانه عنکبوت سست‌تر است.

مقام عالی‌رتبه مقاومت عراق ضمن مقایسه مثلث قدرت (ملت، ارتش و مقاومت) در لبنان و عراق، از همبستگی لبنانی‌ها تمجید کرد و فتنه‌گران داخلی را به‌دلیل سیاسی‌کاری و تلاش جهت انحلال گروه‌های مقاومت مورد انتقاد قرار داد.

شیخ اکرم الکعبی افزود: آمریکایی‌ها سیستم پدافند هوایی عراق را از کار انداخته و تضعیف کرده‌اند و حزب بارزانی کهسابقه همکاری با صدام در سرکوب کردها را در کارنامه دارد، مانع تجهیز عراق به سامانه پدافند هوایی شده است.

وی در بخش پایانی این گفتگو، معضلات مدیریتی عراق را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد که مقاومت برای کمک به حل مشکلات موجود آماده است.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء با انتقاد از تداوم فساد در برخی نهادها، تصریح کرد: دیگر سکوت و تعارف جایز نیست. باید برای خدمت و تحقق اراده ملت به شکل اساسی متمرکز شویم و پاکدستی را نهادینه کنیم.

الکعبی توجه به مسائل فرهنگی اعتقادی را ضروری برشمرد و از طراحی برنامه‌ای تحت عنوان حشد پیشرفت و خدمت‌رسانی به این منظور خبر داد.

خبرگزاری مهر

ارسال نظر: