توافق آمریکا-کانادا برای پذیرش ۱۰۰ هزار آواره فلسطینی در چارچوب معامله قرن

کدخبر: 2333236

یک روزنامه لبنانی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، آمریکا و کانادا در ارتباط با طرح موسوم به «معامله قرن» توافق کرده‌اند ۱۰۰ هزار آواره فلسطینی را بپذیرند.

روزنامه « الاخبار » به نقل از منابع فلسطینی (که نامی از آنها نبرد) از تفاهمی آمریکایی-کانادایی خبر داد که به موجب آن قرار است از ۱۰۰ هزار آواره فلسطینی در ارتباط با طرح ادعایی صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» پذیرش شود.

در این گزارش آمده: توافق مذکور شامل پذیرش ۴۰ هزار آواره فلسطینی از لبنان و ۶۰ هزار آواره فلسطینی از سوریه است.

این روزنامه لبنانی همچنین از توافق‌ آمریکا با اسپانیا برای پذیرش ۱۶ هزار آواره فلسطینی از لبنان خبر داد و افزود، توافق‌های مشابهی با بلژیک و فرانسه نیز وجود دارد.

«احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان در همین ارتباط اعلام کرد: در چهار سال اخیر ۴۰ هزار فلسطینی لبنان را با مهاجرت قانونی ترک کرده‌اند و این سوای مهاجرت‍ها از مسیرهای زمینی غیرقانونی است.

وی ضمن اعلام اینکه تعداد فلسطینی‌های مقیم لبنان به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد، گفت؛ پروژه آمریکا دنبال اسکان دائمی ۷۵ تا ۱۰۰ هزار فلسطینی در لبنان و مهاجرت مابقی آنهاست.

اخیرا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردریال دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اندکی بعد از برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی از طرح موسوم به «معامله قرن» رونمایی خواهد کرد.

در این طرح حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و نیز پایتختی قدس برای دولت مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ نادیده گرفته شده است.

فارس

ارسال نظر: