پشت پرده یک خودسوزی فوتبالی!

کدخبر: 2333273

دوشنبه ۱۱ شهریور ماه خبر خودسوزی یک زن جوان در مقابل دادگستری تهران خبرساز می شود. رسانه های ضد انقلاب با انتشار عکس یک دختر در ورزشگاه آزادی، مدعی می شوند این دختر به اسم سحر به علت ورود غیرقانونی به ورزشگاه آزادی در جریان بازی استقلال، به شش ماه حبس محکوم شده و در اعتراض به این حکم اقدام به خودسوزی کرده است.

نسیم آنلاین : دوشنبه ۱۱ شهریور ماه خبر خودسوزی یک زن جوان در مقابل دادگستری تهران خبرساز می شود. رسانه های ضد انقلاب با انتشار عکس یک دختر در ورزشگاه آزادی، مدعی می شوند این دختر به اسم سحر به علت ورود غیرقانونی به ورزشگاه آزادی در جریان بازی استقلال، به شش ماه حبس محکوم شده و در اعتراض به این حکم اقدام به خودسوزی کرده است.

موجی از حمایت از این دختر و محکومیت قوه قضائیه در فضای مجازی ایجاد شده، و در اقدام هماهنگ از فدراسیون جهانی فوتبال خواستار تحریم فوتبال ایران و فشار برای صدور مجوز ورود بانوان به ورزشگاه ها میشوند.

واکنش ها نسبت به انتشار این خبر تا جایی پیش می رود که داریوش مصطفوی از روسای سابق فدراسیون فوتبال اعلام میکند که حاضر است به جای سحر به زندان برود و حبس او را تحمل کند. مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران هم به این خبر واکنش نشان داده و آن را با کشف حجاب رضاخانی مقایسه می کند.

اما واقعیت ماجرا از چه قرار است. دختری که روز دوشنبه ۱۱ شهریور ماه به دادگستری تهران مراجعه میکند، به علت درگیری و توهین به مامور نیروی انتظامی در اسفند ماه ۹۷ به دادگاه فراخوانده شده است. در روز دادگاه به علت فوت یکی از اقوام، قاضی در دادگستری حاضر نشده و اصلا جلسه دادگاه برگزار نشده که حکمی صادر شود.

عکسی که به عنوان عکس سحر در ورزشگاه آزادی در بازی استقلال در فضای مجازی دست به دست می شود مربوط به فردی به نام آیسان احتشامی است که طی چند روز گذشته بارها در صفحه شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرده که سالم است و از تصویر او سوءاستفاده شده است.

خواهر دختری که در مقابل دادگستری تهران اقدام به خودسوزی کرده بود نیز در مصاحبه با روزنامه شهروند اعلام کرده که خواهرش دارای اختلال دوقطبی بوده و سابقه خودکشی نیز داشته است.

این نخستین باری نیست که مدعیان حقوق زنان برای رسیدن به اهداف خود دست به فضاسازی کذب رسانه ای و ایجاد تنش در جامعه کرده، تا بتوانند با جنگ روانی، اهداف مورد نظر خود را پیگیری کنند.

پیش از این علی رغم تاکید وزیر ورزش و جوانان مبنی بر عدم وجود هر گونه تهدید برای تعلیق فوتبال ایران، به بهانه حذف چند ساعته اسامی تیم های فوتبال باشگاهی ایران در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، بحث تعلیق فوتبال ایران را به میان فضای رسانه ای کشور کشیدند.

مسئولین به جای ایجاد جنگ روانی و دروغ پردازی رسانه ای باید پاسخگو باشند چه تمهیداتی برای مناسب سازی ورزشگاه ها برای حضور بانوان انجام داده اند، ورزشگاه هایی که حتی برای مسابقات لیگ برتر فوتبال قابلیت میزبانی از آقایان به عنوان تماشاگر را نداشته و لیگ فوتبال را تا آستانه تعطیلی بردند.

مدعیان حقوق زنان در ایران باید پاسخگو باشند چرا باید بانوان ایرانی، قربانی بازی های سیاسی و دستاورد سازی انتخاباتی آنان شوند؟

ارسال نظر: