با همکاری آزادگانی در عربستان، با ۱۰ پهپاد «آرامکو» را هدف قرار دادیم

کدخبر: 2333511

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، یگان پهپادی ارتش دو پالایشگاه نفتی آرامکوی عربستان سعودی را با ۱۰ پهپاد هدف قرار داد و «افراد شریف و آزاده» در عربستان در زمینه اطلاعات به ارتش یمن کمک کرده‌اند.

پس از آنکه صبح امروز (شنبه) تأسیسات نفتی آرامکوی سعودی هدف حمله پهپادی قرار گرفت؛ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی اعلام کرد: یگان پهپادی با 10 پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق سعودی را هدف قرار داد.

وی اعلام کرد، این عملیات دقیق بوده و عملیات «توازن بازدارنده شماره دو» نام‌گذاری شده است.

سریع ادامه داد: عملیات مذکور در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: این عملیات یکی از بزرگترین عملیات هایی است که نیروهای ما در عمق سعودی انجام داده و پس از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری افراد شریف و آزاده در داخل عربستان سعودی صورت گرفته است.

سریع گفت: تا زمانی که حمله و محاصره ادامه داشته باشد نظام سعودی را وعده می‌دهیم که عملیات‌های آینده ما بیشتر و بیشتر گسترش پیدا خواهد کرد و دردآورتر خواهد بود. بانک اهداف ما روز به روز توسعه پیدا خواهد کرد و راه‌حلی در برابر نظام سعودی جز توقف حملات و پایان دادن به محاصره وجود ندارد.

وزارت کشور عربستان پیش‌تر تأیید کرده بود، آتش‌سوزی امروز (شنبه) در تأسیسات نفتی آرامکو ناشی از عملیات پهپادی بوده است اما درباره طرف پشت پرده آن اطلاعاتی نداده بود.

ارتش یمن در مردادماه گذشته نیز با 10 پهپاد تأسیسات آرامکو را هدف قرار داده بود و آن را عملیات بازدارنده شماره یک نامیده بود.

فارس

ارسال نظر: