«پادشاهی کوه زرد» در سرزمینی میان مصر و سودان اعلام موجودیت کرد

کدخبر: 2333564

انتشار خبر تولد کشوری جدید به نام «پادشاهی کوه زرد» (مملکه الجبل الأصفر) در سرزمینی میان مصر و سودان، همه را شگفت‌زده کرده است.

انتشار خبر تولد کشوری جدید به نام «پادشاهی کوه زرد» (مملکه الجبل الأصفر) در سرزمینی میان مصر و سودان، همه را شگفت‌زده کرده است. این پادشاهی در سرزمینی ایجاد شده که تاکنون هیچ کشوری ادعای حاکمیت بر آن را نداشته است؛ موجودیت این کشور توسط نخست‌وزیر آن که زنی لبنانی‌-آمریکایی به نام دکتر نادره ناصیف بود، اعلام شد. به گزارش یورونیوز، او در یک پیام ویدئویی ۶ دقیقه‌ای گفت که از سوی پادشاهی این کشور سخن می‌گوید و اعلام کرد که اعلامیه رسمی آغاز این پادشاهی در کنفرانسی در شهر ادسای اوکراین تهیه شده است.

سخنان ناصیف باعث ایجاد سوءظن‌هایی شده است. برخی بر این گمان هستند که «پادشاهی کوه زرد» سرزمینی جایگزین برای دولت آینده فلسطین است. سرزمین «پادشاهی کوه زرد» که ۲۰۶۰ کیلومتر مربع وسعت دارد، پیش از این «بئر الطویل» نامیده می‌شد و از نظر مصری‌ها این سرزمین در داخل خاک سودان قرار داشت. تاکنون هیچ کدام از دولت‌های مصر یا سودان به اعلامیه تشکیل آن واکنشی نشان نداده‌اند؛ شاید به این دلیل که برخورد با این موضوع را بی‌نتیجه می‌دانند.

با وجود این برنامه‌های تلویزیونی مصر پدیدار شدن چنین کشوری را به بحث گذاشته‌اند. جزئیات بیشتری درباره این کشور نوظهور ارائه نشده است. از جمله این که جمعیت آن چند نفر است، معیارهای شهروندی این کشور و منابع تامین درآمد آن چیست و این که آیا «پادشاهی کوه زرد» درصدد به‌رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی است یا خیر. هانی رسلان، کارشناس برجسته مصری در امور سودان یکی از این افراد است. او انتشار بیانیه ظهور «پادشاهی کوه زرد» را اقدامی خطرناک می‌داند که باید با آن برخوردی محکم و سریع داشت. پیش از این در ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی یک آمریکایی به نام جرمیا هیتون از مصر به این منطقه سفر و خبر تاسیس «پادشاهی سودان شمالی» را در این منطقه اعلام کرد. با این حال مشخص نیست، چرا در پنج سال گذشته مصر و سودان درباره این سرزمین بی صاحب گفت و گو نکرده اند. آیا پای معامله قرن درمیان است؟

روزنامه خراسان

ارسال نظر: