وقتی همه غافلگیر شدند/باخت دور از انتظار والیبالی‌ها

کدخبر: 2333618

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف استرالیا رفت و متحمل شکست شد.

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا از ساعت 18:30 در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف استرالیا رفت که این بازی با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25 بر 22، 23 بر 25، 21 بر 25 و 21 بر 25 به سود استرالیا تمام شد تا این تیم به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد رقابت‌ها شود.

ایگور کولاکوویچ برای این مسابقه از ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی و محمدرضا موذن استفاده کرد.

ست نخست؛ 25 بر 22 به سود ایران

تیم ایران با حمایت هواداران بازی را بهتر شروع کرد. در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 11 بر 8 لبدف، سرمربی استرالیا درخواست وقت استراحت فنی کرد. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز 16 بر 13 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران تمام شد.

ست دوم؛ 25 بر 23 به سود استرالیا ترکیب ایران برای ست دوم تغییری نکررد. این ست را استرالیایی ها بهتر شروع کردند و در امتیاز 8 بر 7 به سود آنها هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. برتری استرالیا ادامه پیدا کرد تا در امتیاز 16 بر 13 به سود آنها تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. شاگردان کولاکوویچ در امتیاز 18 بازی را به تساوی کشاندند. این ست پس از چند بار درخواست ویدئوچک در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود استرالیا تمام شد.

ست سوم؛ 25 بر 21 به سود استرالیا برای شروع ست سوم هم ترکیب ایران تغییری نکرد. این ست پایاپایی پیش رفت تا در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. رفته رفته استرالیایی ها بر بازی مسلط شدند و در امتیاز 16 بر 14 به سود آنها هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 21 به سود استرالیا تمام شد.

ست چهارم؛ 25 بر 21 به سود استرالیا تیم ایران برای اینکه بازنده بازی نباشد ست چهارم را پرقدرت آغاز کرد، اما در امتیاز 8 بر 6 به سود استرالیا تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. تیم ها در شرایطی به وقت استراحت فنی دوم رفتند که نتیجه بازی 16 بر 14 به سود استرالیا بود. این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود استرالیا تمام شد تا این تیم در مجموع 3 بر یک برنده بازی باشد. استرالیا که یکی از حریفان جدی ایران در رقابت های انتخابی المپیک است با این پیروزی خط و نشان جدی برای والیبال ایران کشید. ضمن اینکه نتیجه این مسابقه در مرحله دوم هم برای استرالیا محاسبه خواهد شد.

تیم ایران پیش از این تیم های سریلانکا و قطر را شکست داده بود و جواز حضور در انتخابی المپیک را کسب کرده بود. استرالیا هم پیش از این بازی تیم های سریلانکا و قطر را از پیش رو برداشته بود تا مجوز حضور در مسابقات انتخابی المپیک را کسب کند.

تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا فردا استراحت خواهند کرد و مرحله دوم بازی ها از روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: