هنوز نیت آمریکا از اسارت سلیمانی مشخص نیست

کدخبر: 2333804

وزیر علوم گفت: آمریکایی‌ها به طور قطع نیتی از اسارت طولانی دانشمند ایرانی داشته‌اند اما هنوز شروط آنان به وزارت خارجه ارائه نشده است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم یادبود مادر مسعود سلیمانی دانشمند بازداشت شده در آمریکا که در دانشگاه تربیت مدرس برگزارشد، گفت: پیگیری دیپلماتیک توسط دولت‌ها انجام می‌شود که امروز به دلیل آنکه دولت استکباری آمریکا هیچ راهی را برای ارتباط گیری باز نگذاشته است.

وی افزود: شرایط، شرایط تحریم و تهدید و خصومت است و از طرفی وزارت خارجه تنها مسیری که برای پیگیری داشته را انجام داده است.

غلامی تصریح کرد: ما به عنوان وزارت علوم تنها مسیرمان برای پیگیری موضوع وزارت امور خارجه است و خودمان هیچ ارتباطی با امریکا نداریم و با وزارت خارجه در ارتباط هستیم. وزیر علوم ادامه داد: سفارت اتریش به عنوان حافظ منافع بین دو کشور است و تاکنون هیچ علامت مثبتی را به ما نداده است.

وی گفت:من در هفته دو بار آقای ظریف را می بینم و هربار پیگیر آن هستم و ایشان هم از اینکه نتوانستند تاکنون کاری کنند ناراحت هستند.

غلامی خاطرنشان کرد: هنوز نتوانستیم دریچه مناسبی برای آزادی این دانشمند پیدا کنیم و اساتید و عوامل علمی از طرق مختلف این اعتراض را اعلام کردند که برخوردهای تلافی جویانه سیاسی علیه یک شخصیت علمی درست نیست.

وی گفت: از بحث معاوضه آزادی این انشمند با زندانیان امریکایی اطلاع ندارم ولی به طور قطع نیتی از این اسارت طولانی وجود دارد ولی هنوز شروط آنان به وزارت خارجه ارائه نشده است.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: