ابهام در زمان برگزاری داربی ۹۱

کدخبر: 2333805

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال از تغییر تاریخ داربی برگشت خبر داد اما هنوز سازمان لیگ موضع‌گیری رسمی نسبت به این ادعا نداشته است.

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال از تغییر تاریخ داربی برگشت خبر داد اما هنوز سازمان لیگ موضع‌گیری رسمی نسبت به این ادعا نداشته است.

داربی ۹۰ پایتخت یکشنبه هفته آینده ساعت ۱۶ به میزبانی استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این بازی از همان ابتدا اعتراض مدیران استقلال را به همراه داشت و آن‌ها معتقد بودند که داربی برگشت هم باید مانند داربی رفت در روز غیر تعطیل برگزار شود.

اعتراض استقلالی‌ها واکنش سازمان لیگ را به همراه داشت تا جایی که سعید فتاحی، مسئول کمیته برگزاری رقابت‌های سازمان لیگ ضمن وارد ندانستن اعتراض مدیران استقلال گفت: "مگر شرطی است؟ ما باید شرایط مختلف را در نظر بگیریم تا تاریخ بازی را اعلام کنیم. بازی رفت به خاطر مسابقات آسیایی والیبال در روز یک‌شنبه برگزار می‌شود. در مورد بازی برگشت هم باید بگویم که در آن زمان استقلال درگیر بازی‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان است و امکان برگزاری داربی برگشت در وسط هفته نیست. همچنین در روزهای آینده برنامه ۳۰ هفته لیگ برتر را اعلام می‌کنیم."

پس از صحبت‌های فتاحی، سازمان لیگ برنامه ۳۰ هفته لیگ برتر را منتشر کرد و مشخص شد که داربی برگشت، پنجشنبه ۱۷ بهمن برگزار می‌شود تا استقلالی‌ها به خواسته‌شان یعنی برگزاری داربی برگشت در روزهای وسط هفته نرسند. ضمن این که قرار بود هر دو دیدار داربی با رعایت قانون ۱۰-۹۰ برگزار شوند.

با این حال در جلسه شورای تامین که دیروز (سه‌شنبه) برگزار شد، تصمیماتی گرفته شد که تغییراتی در شرایط برگزاری داربی ایجاد کرد. مهم‌ترین تغییری هم که صورت گرفت، بازگشت به قانون ۵۰-۵۰ و لغو اجرای قانون ۱۰-۹۰ بود. همچنین بر اساس ادعای امروز (چهارشنبه) اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، برگزاری داربی برگشت در روزهای وسط هفته و اجرای قانون ۵۰-۵۰ در آن دیدار از سوی شورای تامین استان تهران تصویب شده است.

البته هنوز سازمان لیگ، موضعی رسمی در تایید صحبت‌های خلیل‌زاده نداشته اما نکته‌ای که در اظهارات رئیس هیات مدیره استقلال وجود دارد این است که برگزاری داربی رفت و برگشت در شرایط یکسان، زمانی موضوعیت داشت که قانون ۱۰-۹۰ اجرا می‌شد و در نتیجه میزبان و مهمان بودن استقلال یا پرسپولیس معنا پیدا می‌کرد اما در حال حاضر که قرار است قانون ۵۰-۵۰ در هر داربی رفت و برگشت اجرا شود، دیگر تفاوتی نمی‌کند که داربی در چه روزی برگزار شود.

خبرگزاری ایسنا

ارسال نظر: