گانتز پیشنهاد نخست‌وزیری چرخشی با نتانیاهو را رد کرد

کدخبر: 2333856

رهبر حزب ائتلاف آبی و سفید، پیشنهاد رهبر حزب لیکود مبنی بر نخست‌وزیری چرخشی و ائتلاف برای کابینه فراگیر را رد کرد.

«بنی گانتز» رهبر ائتلاف آبی و سفید امروز (پنجشنبه)‌ پیشنهاد نخست‌وزیری چرخشی از سوی «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود و نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

شبکه « اسکای نیوز » به نقل از منابع خود گزارش داد گانتز معتقد است نتانیاهو تمایل دارد انتخابات مجدد (برای سومین بار) در فلسطین اشغالی برگزار شود به همین دلیل پیشنهاد نخست‌وزیری چرخشی وی را نمی‌پذیرد.

از طرفی منابعی در ائتلاف آبی‌وسفید می‌گویند گانتز هرگز پیشنهاد ائتلاف نتانیاهو را نمی‌پذیرد زیرا اگر این کار را کند، «یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» (بخشی از این ائتلاف) را از خود می‌راند و اینگونه اصل ائتلاف آنها از بین می‌رود.

نتانیاهو صبح امروز با انتشار یک پیام ویدئویی، ضمن پذیرش شکست در تشکیل ائتلاف راست‌گرا، از گانتز دعوت کرد تا امروز با هم ملاقات جدی برای تشکیل کابینه فراگیر داشته باشند.

کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) از پایان شمارش آراء انتخابات بیست‌ودومین دوره پارلمان این رژیم «کنست» خبر داد. در این دوره، که دومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برای انتخاب ۱۲۰ نماینده کنست طی سال جاری بود، شش میلیون و چهارصد هزار نفر از ساکنان واجد شروط رأی دادن در سرزمین‌های اشغالی، روز سه‌شنبه به پای صندوق‌ها رفتند.

بر اساس آخرین نتایج منتشر شده از سوی این کمیته در ساعت ۸:۰۶ صبح به وقت محلی (بعد از پایان شمارش آراء) ائتلاف «آبی و سفید» به رهبری «بنی گانتز» توانست با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آراء، تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نیز با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آراء توانست ۳۲ کرسی را در کنست کسب کند.

فارس

ارسال نظر: