آیا ممکن است فرصت تشکیل ائتلاف به نتانیاهو داده شود؟

کدخبر: 2334069

منابع صهیونیست گزارش دادند نتانیاهو رئیس لیکود به ۵۵ توصیه برای تشکیل دولت جدید دست‌یافته در حالی که تعداد توصیه‌ها برای اینکه گانتز رئیس آبی-سفید دولت جدید را تشکیل دهد، ۵۴ توصیه بوده است.

نسیم آنلاین : منابع صهیونیستی گزارش دادند نتانیاهو رئیس لیکود به ۵۵ توصیه برای تشکیل دولت جدید دست‌یافته در حالی که تعداد توصیه‌ها برای اینکه گانتز رئیس آبی-سفید دولت جدید را تشکیل دهد، ۵۴ توصیه بوده است.

لیکود به ریاست نتانیاهو، به‌سوی راست‌گرایی، شاس و یهودت هتوراه به ریوولین رئیس رژیم صهیونیستی توصیه کرده‌اند تا بار دیگر نتانیاهو را مأمور تشکیل دولت جدید این رژیم کند در مقابل، برخی اعضای فهرست مشترک عربی، اردوگاه دموکراتیک، ائتلاف کار-جشر توصیه کرده‌اند بنی گانتز مأمور تشکیل دولت جدید شود، این در حالی است که تجمع دموکراتیک از ارائه توصیه به نفع گانتز خودداری کرده است.

در حالی که برخی سایت های داخلی از انتخاب نتانیاهو برای مامور تشکیل کابینه از قول یک سایت روسی خبر میدهند؛ که در واقعیت این چنین نیست.

رئیس جمهور اسرائیل پس از مشورت با احزاب، نتانیاهو و گانتز را برای مشورت فراخوانده است. ممکن است امشب وی پیشنهاد تشکیل ائتلاف مشترک را به آنان بدهد و شاید هم جلسه بی نتیجه بماند و آنگاه وی فرصت دارد یک نفر را مامور تشکیل ائتلاف نماید. لذا انتخاب نتانیاهو برای ماموریت تشکیل ائتلاف دور از انتظار نیست.

ارسال نظر: