اقتصاد آمریکا در آستانه رکود قرار دارد

کدخبر: 2335307

یک کارشناس اقتصادی گفت:« اقتصاد آمریکا در مراحل ابتدایی رکود قرار دارد. می توان این بازارها و اقتصاد را کمی بیشتر در کنار هم نگه داشت ولی بالاخره وارد رکود می شود».

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در همین هفته یک قرارداد تجاری امضا کردند که طی آن عوارض بر محصولات کشاورزی و صنعتی کاهش می یابد.

این قرارداد بازارهای جدیدی برای 7.2 میلیارد دلار محصولات کشاورزی آمریکا باز می کند. تات بوبا هارویتز، استراتژیست ارشد شرکت بوبا تریدینگ گفت:« این قرارداد وقتی اجرایی شود بسیار محکم و قابل اطمینان خواهد بود».

وی با اشاره به کند شدن اقتصاد آمریکا و کاهش شدید سرمایه گذاری ها گفت:« به نظر من، ما در مراحل ابتدایی رکود قرار داریم. همه می‌گویند اشکالی ندارد ، 2007 نیست. بله، 2007 نیست، 2019 است».

هارویتز توضیح می دهد:«ما شاهد کند شدن رشد اقتصاد هستیم، ما شاهد برخی مشکلات در بازار اشتغال هستیم ، ما مشکلات نقدینگی با سیستم بانکداری را هم می بینیم. البته این بار شرایط متفاوت است ولی همه می دانیم که هیچ گاه تفاوتی نخواهد کرد. می توان این بازارها و اقتصاد را کمی بیشتر در کنار هم نگه داشت ولی بالاخره وارد رکود می شود».

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: