وال استریت ژورنال: امارات بیشترین سود را از حمله به آرامکو بُرد

کدخبر: 2335355

روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد پس از تعطیل شدن نیمی از صادرات نفت شرکت آرامکوی عربستان، امارات بیشترین سود را کسب کرده است.

پس از حمله انصارالله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان در ۱۴ سپتامبر و تعطیل شدن نیمی از فعالیت‌های این شرکت، شماری از قرارداد‌های صادرات نفت عربستان لغو شد یا به تعویق افتاد و این مسئله باعث شده است امارات با تولید بیشتر نفت این نقص را جبران و سود بیشتری به دست آورد.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد: «هم‌پیمان عربستان» یعنی امارات پس از تعطیل شدن نیمی از صادرات نفت عربستان پس از حملات آرامکو، در دو هفته گذشته صادرات نفت خود را افزایش داده است.

این روزنامه نوشت: در مقایسه با میانگین صادرات روزانه امارات در شش ماهه گذشته، این کشور صادرات دو هفته گذشته خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است و هم اکنون روزانه ۲۸۰۰ بشکه نفت صادر می‌کند.

در این گزارش آمده است روسیه و عراق نیز با امارات همکاری می‌کنند و از دستاورد‌های این صادرات بهره‌مند می‌شوند.

گفته شده نفتکش نروژی که هفته گذشته در حال حرکت به سوی بندر «رأس تنورة» در عربستان بوده است مسیر خود را به سوی بندر «فجیرة» امارات تغییر داده و پس از دریافت دو میلیون بشکه نفت خام راهی کره جنوبی شده است.

وال استریت ژورنال نوشت امارات برای جبران کمبود‌های نفتی عربستان به ویژه در قرارداد‌هایی که شرکت آرامکو مجبور می‌شود آن‌ها را لغو کند به ریاض کمک می‌کند.

همچنین نفتکش متعلق به شرکت فرانسوی «توتال اس آی» چند روز پیش مسیر خود را از بندر «جبیل» عربستان به فجیره تغییر داد و در آنجا محموله خود را دریافت کرد.

مقامات عربستان سعودی پس از حمله انصارالله به تاسیسات نفتی آرامکو مدعی شده بودند که آسیب جدی به این پالایشگاه وارد نشده است و می‌توانند در زمان کوتاهی آن را تعمیر کنند.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: