حذف قبوض کاغذی آب از سال آینده

کدخبر: 2335435

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از آغاز حذف قبوض آب از سال آینده خبر داد.

تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب که در نمایشگاه بین المللی برگزارشد با اشاره به حذف قبوض آب گفت: هم اکنون این طرح به حالت پایلوت در اصفهان امسال اجرایی شده است.

او ادامه داد: هدف ما این است که سال آینده طرح حذف قبوض آب را سال آینده حذف کنیم.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: هدف ما این است که کنتورهای آب سالی یکبار چک و در ماه آخر پرداخت کنند.

خامسی در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اضافه کرد: در این نمایشگاه ۲۶۱ شرکت حضور دارند که ۱۳ شرکت خارجی است، نقطه بارز این نمایشگاه ۵ برابر شدن حضور شرکت‌های دانش بنیان است.

او گفت: خوشبختانه هیچ یک از تحریم‌ها تا به امروز نتوانسته اخلالی برای ما ایجاد کند و تمامی دستگاه‌های آب و فاضلاب کشور به دست متخصص کشور تولید می‌شود.

خامسی افزود: هم اکنون در این دولت دوازدهم ۴۰ تصفیه خانه فاضلاب و ۲۷ تصفیه خانه آبی احداث شده است که امیدواریم تا پایان این دولت تعداد این تصفیه خانه‌ها به ۱۰۰ برسد.

معاون وزیر آب گفت: متاسفانه طبق آمار اتخاذ شده ۲۰ هزار روستا در کشور دسترسی به آب شرب ندارند که در حال حاضر ۷ میلیون روستا تحت پوشش آب قرار گرفته اند که امیدواریم طی این دولت تمامی روستا‌های باقی مانده تجهیز شوند.

خامسی در ادامه با اشاره به ساخت تمامی تجهیزات آب و فاضلاب کشور ساخت داخل است، تصریح کرد: در حال حاضر ما در آب و فاضلاب کشور اصلا نیازی به دستگاه‌های خارجی نداریم، ولی هر دستگاهی که ساخت داخل باشد استفاده و استقبال می‌کنیم.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: