افشاگری روزنامه روسی از دستگاه‌های شنود در دفتر پوتین

آیا «موساد» در حال جاسوسی از «کرملین» است؟

کدخبر: 2335456

سیتنیکوف در روزنامه Svobodnaya Pressa نوشته است: «ممکن است موساد دستگاه‌های جاسوسی را در نزدیکی دفتر پوتین قرار داده باشد». این نویسنده روسی در مقاله خود به مجله «پولیتیکو» استناد کرده که «تعدادی از مقامات ارشد سابق آمریکا از ترفندهای پیشرفته جاسوسی در دوران ریاست جمهوری ترامپ پرده برداشته‌اند».

نسیم آنلاین : الکساندر سیتنیکوف نویسنده روس معتقد است پس از کشف دستگاه‌های جاسوسی اسرائیلی در کاخ سفید توسط CIA، احتمال وجود تجهیزات جاسوسی موساد در کرملین هم وجود دارد.

به گزارش «راشا تودی»، سیتنیکوف در روزنامه Svobodnaya Pressa نوشته است: «ممکن است موساد دستگاه‌های جاسوسی را در نزدیکی دفتر پوتین قرار داده باشد». این نویسنده روسی در مقاله خود به مجله «پولیتیکو» استناد کرده که «تعدادی از مقامات ارشد سابق آمریکا از ترفندهای پیشرفته جاسوسی در دوران ریاست جمهوری ترامپ پرده برداشته‌اند».

دولت آمریکا احتمال می‌دهد اسرائیل پشت پرده تجهیزات جاسوسی و استراق سمع کشف شده در نزدیکی کاخ سفید و سایر مراکز مهم دولتی واشنگتن باشد. اما به گفته دنیل لیپمن نویسنده مقاله پولیتیکو، دولت ترامپ پس از افشای این امر هیچ انتقادی از اسرائیل بروز نداده و هیچ‌گونه تحریمی را نیز متوجه این دولت نکرده است.

مقامات آمریکایی از تجهیزات جاسوسی پیشرفته در دوران ریاست جمهوری ترامپ پرده برداشتند - عکس از گتی

نویسنده روس می‌گوید: «شرکت Harris که مقر اصلی آن در فلوریداست، بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات جاسوسی با نام StingRays است که توسط اغلب کشورهای پیشرفته قابل شناسایی نیست». وی افزوده است: «دستگاه‌های جاسوسی که در نزدیکی کاخ سفید پیدا شده‌اند، بسیار شبیه دستگاه‌های هریس است که هرکدام بیش از 150 هزار دلار قیمت دارند. گفتنی است در کنار 17 سرویس اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، موساد تنها سرویس اطلاعاتی خارجی است که به صورت رسمی دستگاه‌های پیشرفته هریس را خریداری کرده است».

نویسنده مذکور معتقد است فن‌آوری جاسوسی آمریکا و اسرائیل «امنیت مقامات ارشد و ژنرال‌های روسیه را زیر سؤال می‌برد». او می‌گوید: «شاید آن‌ها این تجهیزات را در دفتر پوتین نگذارند، اما در نزدیکی ساختمان‌های دولتی و کرملین، چنین مسائلی کاملاً قابل انتظار است». طبق گزارش پولیتیکو، 11 ماه طول کشید تا آمریکایی‌ها دستگاه‌های StingRays را در نزدیکی کاخ سفید کشف کنند».

سیتنیکوف مقاله خود را با این جملات پایان می‌دهد: «نتانیاهو به طرز مشکوکی به عنوان «بهترین دوست پوتین» رفتار می‌کند، انگار از افکار رهبر روسیه باخبر است. چه‌قدر این مسئله یادآور "روابط نزدیک" وی با ترامپ است!»

ارسال نظر: