۳ هزار کامیون حامل تجهیزات موکب‌ها پشت مرز مهران

کدخبر: 2335780

آنچه در مرز مهران عیان است نبود فرماندهی واحد جهت اتخاذ تصمیمات در وضعیت‌های مختلف است که نمونه آن بلاتکلیفی سه هزار خودرو کامیون و بسیاری از مسافران است که با برگه کاپوتاژ عبور از مهران به این مرز آمده و سردرگم هستند.

بررسی میدانی خبرنگار اعزامی به مهران حاکی از آن است که هم اکنون در مرز مهران سه هزار کامیون حامل تجهیزات موکب‌ها در مرز مهران بلاتکلیف و نیازمند اتخاذ تصمیم و رایزنی مسئولان در سطح ملی بوده تا بتوانند به خاک عراق وارد شوند.

اسد قاسمی در چرایی این توقف اظهار داشت: در همین رابطه ملاقات مرزی با عمید(سرتیپ) عاطف فرمانده مرزی زرباطیه و رئیس گذرنامه استان واسط عراق، در راستای تسهیل در تردد خودروهای حامل مواکب اربعین حسینی صورت گرفته است.

فرماندار مهران گفت: این مقام عراقی قول مساعد داد تعداد درب‌های ورودی جهت تسهیل در تردد خودروهای حامل مواکب افزایش یابد و به‌صورت شبانه روزیی فعالیت کنند.

هرچند تلاش‌های فرماندار مهران برای برطرف کردن این مشکل ادامه دارد اما به نظر می‌رسدرفع این مشکل نیازمند اتخاذ تصمیم و رایزنی و اقدامات دیپلماسی در سطح ملی است و عدم اجازه ورود به خودروهای حامل مایحتاج موکب‌ها به کشور عراق خدمات رسانی به زائران در آن سوی مرز ایران را با مشکل مواجه می‌کند.

بلاتکلیفی خودروهای کاپوتاژ دار در مرز مهران

یکی دیگر از مشکلات موجود در مرز مهران حضور تعدادی اتوبوس کاپوتاژ دار در مرز مهران است که بیش از سه روز است در این مرز همراه مسافران خود در بلاتکلیفی قرار دارند و اجازه خروج به آنان داده نمی‌شود.

برگه کاپوتاژ جهت خروج از مرز مهران را داریم

زائران این خودروها مدعی آنانند که داری برگه کاپوتاژ جهت خروج از مرز مهران بوده و بعد از ورود به مهران با ممانعت از خروج از مرز مواجه شده اند و آنان در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام از مسئولان برای تعیین تکلیف این موضوع درخواست رسیدگی داشتند.

مصوبه ستاد مرکزی اربعین کشور

غلامی مدیرکل گمرگ ایلام در چرایی توقف و عدم اجازه خروج به خودروهای کاپوتاژ دار را اجرای دستورات ستاد مرکزی اربعین کشور دانست و اظهار داشت: عدم اجازه خروج به خودروهای کاپتاژ دار در مرز مهران مصوبه ستاد مرکزی اربعین کشور است.

اجازه تردد به کاپوتاژها در این ایام داده نخواهد شد

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام نیز با تاکید بر ممنوعیت تردد کاپوتاژ‌ها از مرز مهران، گفت: به هیچ وجه اجازه تردد به کاپوتاژها در این ایام داده نخواهد شد.

آنچه در مرز مهران عیان است نبود یک فرماندهی واحد جهت اتخاذ تصمیمات در وضعیت‌های مختلف است که نمونه آن بلاتکلیفی سه هزار خودرو کامیون و بسیاری از مسافرانی که با برگه کاپوتاژ عبور از مهران به این مرز آمده و در بلا تکلیفی تصمیمات سردر گم هستند.این اقدامات نیازمند وجود مدیریت واحد و تصمیم گیر و تصمیم ساز بوده که میطلبد مسئولان برای آن چاره اندیشی کنند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: