خودروی روسی به درد ایران نمی‌خورد و در تهران داغ می‌کند

کدخبر: 2335855

نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو گفت در حال حاضر، در ایران خودرو، پلت فرم چندین خودرو از جمله خودروهای صندوق دار و شاسی بلند در حال طراحی بوده که بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایران خودرو با تعمیق ساخت، باید ارزش افزوده و افزایش اشتغال ایجاد کند.

نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، ایران خودرو و سایپا را بزرگترین خودروسازان کشور برشمرده و گفته است که قرار بوده که صنعت خوروی ایران مقام یازدهم جهانی را کسب کند که در حال حاضر، آهنگ رسیدن به این مقام کندتر شده، اما موقف نشده است.

حسن وفادار ینگجه روند خودروسازی ایران در مسیر جهانی شدن را روندی خوب دانست هر چند که به گفته او، خودروسازی ایران در حصار قرار گرفته و نوک پیکان تحریمها هم به سمت خودروسازی بوده است.

وی خبر داده است که در حال حاضر، در ایران خودرو، پلت فرم چندین خودرو از جمله خودروهای صندوق دار و شاسی بلند در حال طراحی بوده که بر اساس دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایران خودرو با تعمیق ساخت، باید ارزش افزوده و افزایش اشتغال ایجاد کند.

این مقام ارشد گروه صنعتی ایران خودرو درباره امکان استفاده از تکنولوژی خودروی روسیه در صنعت خودروسازی ایران هم گفته که خودروهای روسی برای شرایط اقلیمی و آب و هوایی خود آنها طراحی شده و اگر بتوان خودروهای روسی برای ایران بومی سازی شود خوب است.

به گفته وی، بدون توجه به شرایط اقلیمی و شرایط آب وهوایی، خودروهای روسی در ایران جواب نمی‌دهد و در تهران داغ میکند هر چند که خودروهای روسی به شدت محکم ساخته میشوند.

وفادار ینگجه، با بیان اینکه در صورت واردات خودرو از روسیه باید با شرایط ایران بومی سازی شود، ادامه داد که ایران خودرو تااکنون مذاکراتی برای تولید خودرو با مشارکت روسیه نداشته است.

وی، در عین حال یادآور شدکه در فضای کنونی سیاسی باید با خودروسازان روسی واردمذاکره شد و با آنها تبادل تکنولوژی داشت.

نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو در رابطه با همکاری گروه صنعتی ایران خود با خودروسازان ایتالیایی هم گفت که خودروسازان ایتالیایی بیشتر در بخش طراحی فعال و برند بوده حال آنکه همکاری ایران با خودروسازان آلمانی بیشتر بوده، بنابراین در زمینه تولیدخودروی سبک بین خودوروسازان ایران و ایتالیا کار چندانی صورت نگرفته و از توانمندی‌های آنها استفاده چندانی نشده است.

وی راه نجات صنعت خودروی کشور در شرایط فعلی را ایجاد یک پلت فرم مشترک بین ایران خودرو و سایپا دانست زیرا وزارت صمت تاکید کرده که دو خودروساز یک پلت فرم مشترک ایجاد کنند.

وفادارینگجه، یادآور شد که ایجاد پلت فرم مشترک بین ایران خودرو و سایپا برای اولین بار است که در کشور شکل می‌گیرد.

نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، تعداد خودروهای ناقص موجود در پارکینگ ایران خودرو را 59 هزار دستگاه دانست و توضیح داد که پیشتر تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ نزدیک به 103 هزار دستگاه بود که به 59 هزاردستگاه رسیده که انتظار می رود درسه ما آینده مابقی خودروهای ناقص هم کامل شوند.

وفادارینگجه، هرگونه احتکارخودرو در پارکینگ‌های شرکت متبوع خود را رد کرد و افزود که شرکت‌های خودروساز از جمله ایران خورو و سایپا هیچ تمایلی به ماندن خودروها در پارکینگ خود ندارند چون با ماندن خودرو در پارکینگ و استهلاک خودرو، دارایی خودور سازان هم از بین می رود.

به گفته وی، خودروسازان می‌دانند که در سال 98 امکان گران کردن خودرو وجود ندارد، بنابراین خودرویی که بیش از یکماه در پارکینگ ماندگار شود، هزینه آن برای خودروساز بیشتر می‌شود.

نایب رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران خودرو، در توصیف علت تاخیر در تسویه بدهی خودروسازان به قطعه سازان گفت که با توجه به کاهش ورودی مبالغ و نقدینگی به شرکت ایران خودرو، ایران خودرو در تلاش است تا راهکارهای جدید را برای ورود منابع جدید به این خودروساز تدارک ببیند.

«نود اقتصادی»

ارسال نظر: