آیت‌الله کعبی: مقاومت بسترساز رونق تولید و شکست تحریم‌هاست

کدخبر: 2335868

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه راهبرد مقاومت فعّال، در ماه‌های اخیر در سیاست داخلی و بین‌المللی جواب داده است، گفت: این راهبرد، اقتدارافزا است و اقتدار نیز بسترساز رونق تولید می‌شود و رونق تولید، بسترساز شکست تحریم‌ها است.

آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راهبرد مقاومت فعّال، از اصول پایه‌ای سیاست‌ جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی است و توسط رهبر معظّم انقلاب اعلام و تبیین شده، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر، شاهد هستیم که این راهبرد، هم در سیاست داخلی و هم بین‌المللی جواب داده است.

وی، راهبرد مقاومت فعّال را باعث اقتدار دانست و گفت: اقتدار نیز بسترساز رونق تولید می‌شود و رونق تولید، نیز بسترساز شکست تحریم‌ها است.

کعبی با بیان اینکه مقاومت فعّال، پل پیشرفت داخلی و اقتدار بازدارنده دفاعی در سطح بین‌المللی است، به اتخاذ سیاست نفی مذاکره با آمریکا در همه سطوح اشاره کرد و گفت: برخی می‌خواستند راهبرد مقاومت را به جنگ ربط دهند که رهبر انقلاب فرمودند که نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان ادامه داد: راهبرد مقاومت فعال، هم تضمین‌کننده عزّت ملّت ایران است و هم باعث پیشرفت ملّت ایران شده است؛ نمونه آن را در دیدار «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن مشاهده کردیم.

کعبی با بیان اینکه برخی از سیاستمداران و مدیران پیشنهاد می‌دادند که رهبر انقلاب با نخست‌وزیر ژاپن دیدار نکنند، چرا که این دیدار باعث بالا رفتن قیمت دلار می‌شود،‌ اظهار داشت: ملاحظه کردید که این دیدار انجام شد و رهبر انقلاب با اقتدار و عزّت سخن گفتند و قیمت دلار نه‌تنها بالا نرفت بلکه فروکش هم کرد. بنابراین این یک الگو در نحوه گفت‌وگوهای مبتنی بر عزّت با دپلمات‌های دنیا است.

وی ادامه داد: یک مسئول نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی به‌عنوان نماینده ملّت بزرگ ایران،‌ دستاورد استقلال، آزادی و پیشرفت همه‌جانبه را مرهون امام، شهدا و ملّت اقتدارآفرینی می‌داند که جوانانش بعد از قطعه دفاع مقدس، حماسه دفاع از حرم را آفریدند و حماسه دفاع از امنیت را با انهدام پهپاد آمریکایی با سامانه بومی سوم خرداد رقم زدند.

کعبی در همین زمینه به توقیف توام با عزّت و اقتدار نفت‌کش انگلیسی اشاره کرد و گفت: بعد از این رخداد، ایران زیر بار زورگویی‌های انگلیس خبیث نرفت و در حالی که آن‌ها به‌دنبال این بودند که نفت‌کش انگلیسی‌ها همزمان با نفت‌کش ما آزاد شود، این اتفاق رخ نداد.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه ملّت ایران در سایه حمایت از مقاومت در منطقه قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی پیدا کرده است، تصریح کرد: یک مسئول جمهوری اسلامی باید شأن، منزلت، عزّت و اقتدار ملّت ایران و خون شهیدان را جلوی چشمش ببیند و در هر موضع‌گیری خود به آن‌ها توجه داشته باشد. نمونه این رفتار در دیدار شینزو آبه با رهبر انقلاب دیدیم که ایشان از موضع عزّت، حکمت، مصلحت و با روحیه انقلابی‌ گفت‌وگو کردند و آمریکا بعد از آن دچار انفعال شد. درواقع مواضع فعّال و انقلابی رهبری، الگویی برای سیاست‌خارجه ما است.

کعبی با اشاره به بیانیه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس، علیه ملّت ایران به بهانه حماسه‌سازی‌های مردم یمن در حمله به آرامکوی عربستان، گفت: انتظار این بود که رئیس‌جمهور، عزّت و اقتدار بین‌الملی ملّت ایران و جریان مقاومت منطقه را درک می‌کرد و به آن احترام می‌گذاشت. بنابراین نباید سران این کشورها را به حضور می‌پذیرفت.

وی با بیان اینکه ما نفی کننده مذاکره با اروپا نیستیم، تصریح کرد: امّا این مذاکره باید در چارچوب عزّت، مصلحت و اقتدار ملّت ایران صورت بگیرد و مسیر کاهش تعهدات برجامی که سه مرحله آن را پشت سر گذاشته‌ایم، دنبال شود.

کعبی، بی‌نتیجه بودن ساز و کار مالی اروپایی‌ها موسوم به «اینستکس» را مورد اشاره قرار داد و گفت: اروپایی‌ها به‌عنوان دلال و واسطه آمریکایی‌ها عمل می‌کنند و از ابتدا نباید به این‌ها دلخوش می‌کردیم، چرا که آن‌ةا جادّه‌صاف‌کن آمریکایی‌ها هستند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور وقتی هم می‌خواهد با اروپایی‌ها دیدار بکند، باید حشمت، وقار، هیبت، پرستیژ و منزلت رئیس‌جمهوری که نماینده پرچم پرافتخار ملّت ایران است نمایان شود و تصویری که از ملاقات او با سران کشورهای خارجی منتشر می‌شود باید نشانه هیبت و عظمت ملّت ایران باشد.

کعبی با اشاره به انتشار تصویر دیدار روحانی و نخست وزیر انگلیس گفت: تصویر دیدار رئیس‌جمهور با فردی که به خاطر بی‌عقلی‌اش او را ترامپ دوم می‌نامند، طوری بود که گویی این دو، رفاقت آنچنانی دارند. چنین حالتی، منفعلانه است و ما انتظار آن را نداشتیم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه راهبرد مقاومت فعال، حل‌کننده مشکلات کشور خواهد بود، به تشریح سابقه اثرگذاری این راهبرد پرداخت و گفت: این راهبرد، در دفاع مقدس جواب داد و اسلحه فردی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، امروز به موشک‌هایی تبدیل شده که پهپاد گران‌قیمت آمریکایی را ساقط می‌کند و می‌تواند عمق دشمن را هدف قرار دهد.

کعبی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، سیم خاردار هم نمی‌توانستیم وارد کنیم، اظهار داشت: اکنون همه می‌بینند که قدرت تسلیحاتی ایران به کجا رسیده است.

وی، یک نمونه دیگر استفاده از راهبرد مقاومت فعّال را در ارتباط با حزب‌الله لبنان دانست و گفت: حزب‌الله لبنان در سایه این نوع مقاومت، توانسته یک عزّت، استقلال و بزرگی در لبنان پیدا کند و رژیم صهیونیستی را دچار انفعال کند.

کعبی با بیان اینکه راهبرد مقاومت فعّال، ریشه در عاشورا و نهضت حسینی دارد، گفت: در مبارزات با رژیم ستم‌شاهی نیز راهبرد مقاومت فعّال جواب داد و نظام پوسیده ۲۵۰۰ از بین رفت.

وی، آمریکا را رو به افول دانست و گفت: در مقابل، انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در حال پیشرفت است و امداد الهی هم پشتیبان ملّت ایران است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان افزود: راهبرد مقاومت فعّال می‌تواند در کنار امیدی که آیت‌الله رئیسی با مبارزه با فساد ایجاد کرده، دست به دست هم بدهند و در مقابل جنگ نرم دشمن و تولید قدرت نرم برای کشور، اثرگذار باشد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: