گذرنامه و یا برگ تردد موقت تا فردا به دست زائران خواهد رسید

کدخبر: 2335892

سرهنگ شریفی گفت: امروز و فردا همه گذرنامه‌ها و برگ ترددها ارسال می‌شوند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

سرهنگ نقد علی شریفی، رئیس اداره صدور گذرنامه ناجا درباره صدور گذرنامه و برگه‌گذر موقت، گفت: با توجه به افزایش حجم تقاضای صدور گذرنامه برای اربعین حسینی و تلاش شبانه روزی همکاران ما در پلیس + ۱۰ این نوید را به زائران اربعین حسینی می‌دهیم که امروز و فردا همه گذرنامه‌ها و برگ ترددها ارسال می‌شوند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

او ادامه داد: زائران در صورتیکه گذرنامه عادی یا برگ ویژه تردد آنها به دستشان نرسید، می‌توانند با مراجعه به دفاتر گذرنامه در سراسر کشور پیگیری کنند تا هرچه سریعتر به آدرس متقاضیان پُست شود.

سرهنگ شریفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برگ تردد موقت را مرز عراق نمی‌پذیرد، گفت: چنین چیزی نیست؛ برگ تردد موقت بر اساس توافقی بین وزارت کشور ایران و عراق بوده است؛ اکنون در مبادی خروجی هوایی و زمینی زائرانی که برگ تردد موقت دارند، می‌توانند فقط به مقصد کربلا و نجف سفر کنند و حق سفر به کشورهای دیگر را ندارند. تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر عدم پذیرش برگ تردد موقت از سوی کشور عراق اعلام نشده است.

او گفت: عملیات اربعین متشکل از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف است، که اداره پست یکی از ارگان‌های زیر مجموعه این موضوع است؛ با توجه به اینکه حجم زیادی از این برگ تردد موقت در مناطق پستی توزیع شده، امکان دارد که برخی از آنها در باجه‌های پستی مانده باشد، زائران در صورت دریافت بارکد پستی می‌توانند با مراجعه به اداره پست در پیدا کردن گذرنامه خود به باجه‌های پستی کمک کنند.

رئیس اداره صدور گذرنامه ناجا در پاسخ به این سوال که اگر کسی برگ آمایش داشته باشد برگ تردد موقت هم شامل او می‌شود، گفت: برگ آمایش برای اتباع کشور افغانستان است. زائران اتباع می‌توانند با مراجعه به دفتر کفالت، درخواست برگ تردد موقت دهند.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: