انگلیس به اتباعش درباره ناامنی فرودگاه «ابها» عربستان هشدار داد

کدخبر: 2335893

وزارت خارجه انگلیس در توصیه‌نامه مسافرتی به اتباعش درباره عربستان سعودی، هشدار داد که از فرودگاه «ابها» که تاکنون بارها هدف حمله موشکی یمن قرار گرفته، استفاده نکنند.

وزارت خارجه انگلیس روز سه‌شنبه در نسخه تازه توصیه‌نامه‌اش درباره سفر به عربستان سعودی، به اتباعش هشدار داده که مگر در موارد ضروری، تا شعاع دستکم ۸۰ کیلومتر از مرز یمن دور مانده و همچنین از حضور در فرودگاه «أبها» واقع در غرب عربستان سعودی حذر کنند.

در یک سال گذشته فرودگاه ابها بارها هدف حملات موشکی و پهپادی انصارالله و ارتش یمن قرار گرفته است. گفته می‌شود این فرودگاه یکی از پایگاه‌های اصلی پشتیبانی از جنگنده‌های ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان سعودی است.

در بخشی از توصیه‌نامه لندن، آمده است: «حمله به زیرساخت‌های حساس بسیار محتمل است. فرودگاه بین‌المللی ابها واقع در استان "عسیر" در سال ۲۰۱۹ چندین بار هدف حمله قرار گرفته است».

در این بیانیه همچنین عنوان شده است که دیگر شهرهای عربستان سعودی از جمله ریاض و جده نیز امن نیستند و در گذشته چند بار موشک‌هایی به سوی ریاض شلیک شده است.

لندن به اتباع خود توصیه کرده در موارد وقوع حمله موشکی داخل ساختمان مانده و از دستورالعمل‌های ایمنی پیروی کنند.

نیروهای یمنی چندی پیش در پاسخ به تجاوز نزدیک به پنج ساله ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن، تأسیسات عظیم نفتی شرکت «آرامکو» در دو منطقه «بقیق» و «خریص» را هدف حمله پهپادی قرار دادند. بر اثر آن حمله، نیمی از ظرفیت تولید نفت عربستان تعلیق شد.

بیانیه بازدارنده لندن درباره سفر به عربستان سعودی در حالی منتشر می‌شود که ریاض طی دو سال اخیر، بر اساس طرح «چشم‌انداز ۲۰۳۰» محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی، سرمایه‌گذاری عظیمی برای برای افزایش جذب گردشگر خارجی در دستور کار قرار داده است. صدور روادید گردشگری برای اتباع کشورهای غربی و آسیایی، لغو الزام به پوشیدن حجاب برای گردشگران وتسهیل مقررات مربوط به اسکان مشترک زنان و مردان، از جمله تازه‌ترین اقدامات عربستان در این راستاست.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: