عمر مفید ایمپلنت های دندانی ۱۰ سال است

کدخبر: 2335914

یک متخصص جراحی لثه، گفت: طول عمر مفید ایمپلنت های دندانی ۱۰ تا ۱۲ سال است.

امیرحسین نگارش، اظهار داشت: محور اصلی نوزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران موضوعات نوین تشخیصی و درمانی مرتبط با حفظ نسوج اطراف دندان و تکنیک های جدید ایمپلنت دندان است.

این متخصص جراحی لثه با اشاره به اینکه بهداشت فردی دهان، دندان و بویژه ایمپلنت مهم ترین نکته در افزایش طول عمر آن محسوب می شود، افزود: داشتن دندان های جدید موجب شده تا اغلب بیماران تصور کنند این درمان دائمی و بدون شکست است ولی باید هشدار داد که در صورت عدم رعایت توصیه ها و بهداشت امکان شکست درمان قطعی خواهد بود.

دبیر اجرایی نوزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی پریودونتولوژی ایران، گفت: ایمپلنتی ارزشمند است که بتواند سالیان سال کارایی داشته باشد و شرط مهم این رخداد سالم نگهداشتن بافت اطراف دندان و ایمپلنت با رعایت بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه امروزه تکنیک های مختلفی در جراحی ابداع شده که می تواند آسیب ها را در اولین فرصت ممکن مدیریت کند افزود: استادان مجرب داخلی و خارجی در کنگره امسال پیرامون تکنیکهای نوین جراحی استخوان و بافت نرم اطراف آن(لثه) سخنرانی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: طول عمر مفید ایمپلنت های دندانی ۱۰تا ۱۲ سال است ولی بهداشت دهان و دندان می تواند این زمان را افزایش دهد.

نگارش گفت: وظیفه ما دندانپزشکان و ایمپلنتولوژیست ها تذکر وآموزش نکات کلیدی بهداشت ایمپلنت به هموطنان است بدین منظور معاینه منظم هر ۳ تا ۶ ماه یکبار پس از عمل کاشت دندان(ایمپلنت) توصیه می شود.

وی گفت: با روش های غیر جراحی مانند استفاده صحیح از نخ دندان، مسواک و دهانشویه میتوان طول عمر و موفقیت درمان با ایمپلنت را افزایش داد.

این متخصص لثه با بیان اینکه بهترین مسواک، نوع نرم است که نسوج اطراف را سالم نگه می دارد، تاکید کرد: پلاک میکروبی پایه و اساس آسیب به بافت های لثه و دندان است بدین ترتیب مسواک زدن از نکات کلیدی محسوب میشود که از پلاک میکروبی اطراف دندان و ایمپلنت پیشگیری می کند.

وی گفت: نواحی بین دندانی و بین ایمپلنت اولین جایی است که دچار آسیب میشود پس باید همیشه از نخ مناسب دندان و مسواک بین دندانی استفاده کرد.

وی در خصوص بازار تجاری حاکم بر ایمپلنت، گفت: اغلب ایمپلنت هایی که در ایران مورد استفاده توسط دندانپزشکان است از نوع خوب بوده و باید اذعان کرد که نوع تکنیک جراحی نیز می تواند در کنار آموزش بهداشت فردی موجب موفقیت درمان گردد.

وی یادآور شد:دانشکده های دندانپزشکی و سطح آموزش در ایران از استانداردهای بالایی در حیطه جراحی لثه و ایمپلنت برخوردار اند بگونه ای که امروزه میان دانشکده های مختلف تحقیقات وسیعی در خصوص پیوندهای استخوانی و بهره گیری از سلولهای بنیادین در جریان است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: