ظریف: تحریم بانک مرکزی جنایت جنگی است

کدخبر: 2335953

وزیر امور خارجه با اشاره به اقدامات آمریکا در حوزه تروریسم اقتصادی گفت: تحریم جدید بانک مرکزی به‌معنای تحریم غذایی و دارویی ایران است و جنایت جنگی به‌حساب می‌آید.

محمد جواد ظریف در کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم که صبح امروز در دانشگاه الزهرا(ع) برگزار شد، گفت: وقتی بانک مرکزی از لیست SDN به SDGT تغییر می‌کند تنها تفاوتی که این اختلاف تعبیر ایجاد می‌کند این است که در خرید اقلامی مثل دارو و غذا مشکل ایجاد می‌شود و این اقدام یک جنایت جنگی است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه، آمریکا جنگ اقتصادی را بر نقض قوانین بین‌المللی استوار کرده است، گفت: اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران حائز شرایط اعمال تحریم نیست بلکه حائز شرایط برای تروریسم اقتصادی و جنایت جنگی است.

وی با ابراز اینکه "با اجرای برجام و لغو تحریمهای اقتصادی به‌سمت افزایش قدرت اقتصادی طی 2.5 سال حرکت کرده بودیم" تأکید کرد، اما این روند با روی کار آمدن دولت ترامپ و با نقض عهد این دولت دچار آسیب جدی شد و فعالیتهای تجاری کشور با مشکلات عدیده روبه‌رو شده است.

به‌گفته ظریف برای مواجهه با سیاست حداکثر فشار اقتصادی، راهبرد کشور مقاومت حداکثری با تأکید بر توانمندی داخلی است.

ظریف گفت: حوزه تجارت خارجی و مبادلات پولی و بانکی از حوزه‌هایی است که آمریکا با چیرگی خود بر نظام مالی بین‌المللی از توان بالایی برای رصد معاملات ایران و تحریم کشورهای طرف معامله برخوردار است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: