آخرین وضعیت جوی کربلا و نجف

کدخبر: 2335969

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان نجف امروز و فردا صاف است، گفت:‌ در شهرهای کاظمین، بصره و کربلا نیز آسمان امروز و فردا صاف است.

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی مسیر حرکت زائران و شهرهای کربلا، بصره، کاظمین و نجف، اظهار داشت: امروز در مرز خسروی آسمان صاف تا قسمتی ابری است و فردا آسمان در مرز خسروی صاف خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ آسمان مهران امروز نیمه ابری همراه با افزایش باد است ضمن آنکه فردا آسمان مهران صاف تا کمی ابری به همراه وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان شلمچه صاف تا کمی ابری است و فردا همین شرایط در این مرز حاکم است.

ضیائیان با بیان اینکه آسمان نجف امروز و فردا صاف است، گفت:‌ در شهرهای کاظمین، بصره و کربلا نیز آسمان امروز و فردا صاف است.

وی افزود: در ایلام امروز آسمان نیمه ابری همراه با افزایش باد و فردا صاف تا کمی ابری به همراه وزش باد خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ در اهواز امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری و فردا صاف پیش بینی می‌شود،همچنین در کرمانشاه امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری و فردا صاف تا کمی نیمه ابری خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: بعد از ظهر امروز و همچنین فردا در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان وزش باد،‌ بارش باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این مدت در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق داریم.

وی اضافه کرد:‌ از شنبه هفته آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی روی سواحل خزر مجددا بارش باران کاهش دما و وزش باد در این مناطق پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در شرق استان اردبیل حاکم است اما بارش درغرب مازندران و گیلان شدت بیشتری دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ در سه روز آینده در بخش‌هایی از استان‌های کرمان، فارس، و هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: شنبه هفته آینده در برخی مناطق استان‌های کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان در ساعات بعد از ظهر وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در این مدت در استان‌های تهران، زنجان،‌ البرز و ارتفاعات قزوین بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی یادآور شد: فردا و جمعه در شرق کشور خصوصا زابل کاهش کیفیت هوا به دلیل خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهش وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دما فردا در تهران 29 درجه و کمینه دما 18 درجه خواهد بود.

ضیائیان اظهار داشت: فردا اهواز با بیشینه دمای 40 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای 1 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: