پالایشگاه‌های آسیایی تاوان تحریم‌های نفت آمریکا را خواهند داد

کدخبر: 2336027

پالایشگاه‌های آسیایی به خاطر تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، محموله‌های خود را بسیار گران‌تر تحویل می‌گیرند.

پالایشگاه‌های آسیایی یک بار دیگر تاوان تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران را پرداخت می‌کنند و مجبورند محموله‌های خودرا با قیمت گران‌تری تحویل بگیرند، چرا که کرایه نفتکش‌ها بسیار افزایش یافته است.

نرخ کرایه‌ها برای حمل نفت خام از زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی به اتهام نقض تحریم‌های ایران اعمال شد، شدت بیشتری یافته است.

آمریکا شرکت چینی را به اتهام اینکه نفت ایران را حمل می‌کند، تحریم کرد و از آن به بعد هزینه حمل نفتکش‌ها در منطقه بیشتر شده است.

برخی از این مسیرها هزینه‌های حمل خود را به ازای چندین دلار در هر بشکه افزایش داده‌اند.

از آنجایی که پالایشگاه‌های آسیای مجبورند مسیرهای طولانی را از خاورمیانه، آفریقا و آمریکا حمل کنند، افزایش کرایه‌ها برای آنها بسیار قابل توجه است.

دو منبع آگاه در دوم اکتبر اعلام کرد: به طور مثال پالایشگاه SK انرژی کره جنوبی، سوپر تانکر مکسین برای حمل نفت خام آمریکا به کره جنوبی در ماه نوامبر 10 میلیون دلار پرداخت کرد که بیشترین قیمت برای این مسیر محسوب می‌شد.

این نرخ 61 درصد بیشتر از رقم 6.2 میلیون دلار بود که برای همان محموله در ابتدای ماه سپتامبر پرداخت شده بود.

نرخ‌های خاورمیانه و آفریقا به سمت آسیا بیشتر افزایش یافت و دلالان افزایش‌های 20 تا30 درصدی را در هفته‌های اخیر گزارش داده‌اند.

گلوبال پلاتز گزارش داد: همچنین هزینه حمل از خلیج فارس به چین نیز از چهارشنبه به بیشترین میزان سال گذشته رسید و به رقم 27.29 دلار در هر تن رسید که معادل 3.74 دلار در هر بشکه است.

مفهوم افزایش نرخ کرایه این است که هر چه مسیرها طولانی‌باشد، هزینه‌های تحمیل شده، بیشتر خواهد شد.

هزینه حمل یک بشکه نفت خام از آمریکا به شمال آسیا در حال حاضر حدود 5 دلار است که 1.2 دلار بیش از هزینه از خاورمیانه است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: