دبیرکل حزب‌الله با وزیر خارجه لبنان دیدار کرد

کدخبر: 2336072

وزیر خارجه لبنان در دیدار با دبیرکل جنبش حزب‌الله به بحث درباره آخرین تحولات این کشور و منطقه پرداخت.

«جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان جمعه شب (دیشب) با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله دیدار کرد و در این دیدار درباه آخرین تحولات داخلی لبنان و منطقه صحبت شد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، دو طرف بر ضرورت تأمین ثبات اقتصادی از طریق انجام تمام تدابیر لازم برای کنترل وضعیت اقتصادی و بهبود آن اتفاق‌نظر داشتند.

همچنین در این دیدار بر ضرورت کار برای افزایش منابع دولت و ارائه بودجه سال 2020 که شامل اصلاحات ریشه‌ای برای بهبود وضعیت اقتصادی است، عبور از اقتصادی رانتی به اقتصاد بر پایه تولید و نیز حل مشکل آوارگان تأکید کردند.

از دیگر مواردی که سید حسن نصرالله و جبران باسیل بر آن تأکید کردند، ثبات سیاسی امنیتی، فعال کردن عملکرد پارلمان و دولت و نیز فعال کردن سازمان‌های نظارتی و ضد فساد بود.

آمریکا اخیرا بانک لبنانی «جمال تراست» را به دلیل داشتن مناسبات مالی با حزب‌الله تحریم و اعلام کرد، هر سازمان مالی یا شخصی که به نوعی با حزب‌الله در تعامل است تحریم خواهد شد. این اقدامات باعث به راه افتادن بحران ارزی در لبنان شده است.

«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد، آمریکا با ایجاد بحران ارزی اخیر در لبنان دنبال ایجاد هرج و مرج با هدف ضربه به حزب‌الله و در پی آن «دشمنان آمریکا در منطقه» است

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: