محمدعلی الحوثی خطاب به آمریکا:

با اعزام نیرو‌ی بیشتر به عربستان هم کاری از پیش نخواهید برد

کدخبر: 2336109

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با انتشار چند پیام توئیتری سیاست‌های آمریکا در ترویج جنگ و خشونت را مورد انتقاد قرار داد.

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توئیتی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و دولت و وزیر دفاعش به جای اعزام هزاران نیروی نظامی آمریکایی به غرب آسیا بهتر است طرح‌هایی برای همزیستی مشترک و شهروندی برابر و دموکراسی بفرستند نه اینکه هم‌پیمانان یا ملت‌های آزاد را با طرح‌هایشان درگیر جنگ و ویرانی کنند.

آمریکایی‌ها یکبار هم که شده از آمریکا، نمادی بفرستند که نماد صلح باشد و اگر آمریکایی‌ها هنوز هم از انسانیت ادعایی خود چیزی دارند با (اعتراف) به اینکه با کمک هم‌پیمانانشان، بدترین بحران انسانی را در جهان علیه ملت یمن ایجاد کرده‌اند، جهانیان را غافلگیر کنند. اینکه آن‌ها با تغییر سیاست‌های خصومت‌آمیز خود، جهانیان را غافلگیر کنند همان سیاست‌هایی که قطعا نتیجه‌ای جز خشم و شکست نداشته است، همچنانکه ترامپ گفت آمریکایی‌ها با تصمیمات اشتباهشان هشت تریلیون دلار ضرر کردند. اینکه مقامات آمریکایی حتی یکبار هم که شده این احساس را برای مردم آمریکا به وجود آورند که مقامات این کشور از جنگ ویتنام، عراق یا یمن درس عبرت گرفته‌اند و بفهمند این جنگ‌ها بیهوده بوده‌اند. اینکه به ملت آمریکا، حقیقتی را که همگان درک می‌کنند، اعلام کنند. این حقیقت آن است که افزایش نیرو به معنای پیروزی نیست و کاری که ۱۴ هزار سرباز از عهده آن برنیامده‌اند با افزایش ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ نیرو نمی‌توان پیش برد. این را هم می‌دانیم عقب‌نشینی شما از خطوط برخورد با ایران در سوریه به معنای بازآرایی نیرو‌ها در عربستان نیست.

محمدعلی الحوثی در توئیت دیگری نوشت: ادعا‌های آمریکا در خصوص رویارویی با ایران در حمایت از سعودی، ادعا‌های نخ‌نما شده‌ای است. به ترامپ و دولتش می‌گویم: نیروها، سلاح‌ها و فرماندهی این جنگ توسط شما، ملت یمن را نترساند؛ جنگی که ثابت کرد آمریکا ملت یمن را می‌کشد. قطعا افزایش نیرو‌های شما این مردم را نگران نمی‌کند چرا که آن‌ها بر خدا توکل و تکیه دارند. به یاری خدا هر چه بکنید باز هم زیان خواهید دید.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: