حقوق و دستمزد همه مدیران مسئولان و نمایندگان باید شفاف باشد

کدخبر: 2336114

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باید حقوق و دستمزد همه مدیران مسئولان و نمایندگان به صورت شفاف در سامانه ثبت حقوق و مزایا قرار گیرد تا امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی فراهم باشد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مورد استقرار سامانه ثبت حقوق و مزایای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف بود در اولین سال اجرای برنامه، نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کنند و تا کلیه پرداخت ها به مقامات و مسئولان و مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس در این سامانه ثبت شود.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم باید امکان دسترسی به نهادهای نظارتی و عموم مردم به سامانه ثبت حقوق و مزایا فراهم باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد :بنابراین امکان ثبت اموال و دارایی های نمایندگان ،مقامات و مدیران بر اساس کُد رمز وجود ندارد و باید حقوق و دستمزد همه مدیران مسئولان و نمایندگان به صورت شفاف در سامانه ثبت حقوق و مزایا قرار گیرد تا امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم باشد.

وی تاکید کرد: مسئولان باید در این زمینه باید به مُرّ قانون عمل کنند نباید اطلاعات مالی مسئولان محرمانه بوده و با کد و رمز مشخص شود.

به گزارش مهر، اسدالله عباسی عضو هیئت رئیسه مجلس از پیشنهاد لاریجانی به سران قوا برای محرمانه ماندن اطلاعات مالی مسئولان خبر داد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: