وقتی سود میلیونی ایرلاین ها در جا ماندن زائران اربعین است

کدخبر: 2336183

برخی ایرلاین ها که با جاماندن زایران اربعین از پروازهای بازگشت، معادله ای دوسر برد برای خود متصور هستند، ترجیح می دهند کمترین حمایتی برای رسیدن مسافران پای پرواز انجام ندهند.

در حالی که همراهی شرکتهای مسافری در فرودگاه نجف می تواند منجر به کاهش ازدحام در این فرودگاه شود، برخی ایرلاین ها که با جاماندن زایران اربعین از پروازهای بازگشت، معادله ای دوسر برد برای خود متصور هستند، ترجیح می دهند کمترین حمایتی برای رسیدن مسافران پای پرواز انجام ندهند.

بنا بر اطلاعات به دست آمده روز گذشته تعدادی از مسافران پرواز نجف - تهران هواپیمایی وارش در حالی که تنها دقایق اندکی پس از بسته شدن کانتر و به دلیل ازدحام و کندی فعالیت مسئولان و پرسنل فرودگاه نجف در گیت های بازرسی، خود را به مسئول صدور کارت پرواز این شرکت رساندند، اما متأسفانه با اقدام عجیب نماینده این شرکت در فرودگاه نجف مواجه شدند و وی به جای همراهی با این گروه از زایران، بلیت های انها را به افراد دیگری که در سالن حضور داشتند ، واگذار کرد.

این مسافران اعلام کردند علی رغم آنکه از نماینده هواپیمایی وارش درخواست کردیم تا کارت پرواز برای آنها صادر شود، ناگهان با این پاسخ مواجه شدند که صندلی پروازی مسافران مورد نظر، به افراد دیگری فروخته شده است.

همچنین مسافرانی که بلیت های مسافران تأخیرکرده را خریداری کرده بودند، گفته اند که نرخ آن را نه به حساب شرکت هواپیمایی، بلکه به حساب فردی که خود را نماینده این ایرلاین در فرودگاه نجف معرفی کرده، واریز کرده اند.

ضمن اینکه مسافران جامانده علاوه بر آنکه نتوانستند با پروازی که بلیت آن را قبلا خریداری کرده بودند، به تهران برگردند، بلکه این شرکت اقدام به جابجایی پرواز آنها نکرده و حتی حاضر به استرداد هزینه بلیت خریداری شده نیست.

با این حساب این شرکت هواپیمایی توانست از محل فروش دوباره ۹ بلیت مسافرانی که از پرواز جا مانده بودند و مبلغی را بابت بلیت ها پرداخت کرده بودند، به افراد جدید ۱۰ میلیون تومان دیگر هم درآمد به دست بیاورد؛ از مسافرانی هم که جا مانده بودند، نفری ۸۰۰ هزار تومان دیگر اخذ شد تا با پرواز بعدی به تهران اعزام شوند!

این اقدام عجیب و سودجویی غیرمنصفانه در حالی رقم می خورد که یکی از مقامات انجمن شرکت های هواپیمایی از یک سر خالی بودن پروازهای اربعین خبر داده و این موضوع را علت گران بودن بلیت پروازهای اربعین عنوان کرده بود!

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: