سهام هپکو موقتا به سازمان خصوصی‌سازی واگذار شد

کدخبر: 2336232

استاندار مرکزی گفت: سهام هپکو به صورت موقت به سازمان خصوصی‌سازی به عنوان متولی سهم 60 درصدی و نماینده دولت بازگردانده شد.

سیدعلی آقازاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درخواستی بنده از رئیس‌جمهور داشتم، مبنی بر اینکه قرارداد سهامدار عمده هپکو با سازمان خصوصی‌سازی فسخ شود تا راه برای واگذاری این سهام به یک گروه صالح‌تر و با اهلیت‌تر هموار شود که با موافقت همراه شد.

وی تصریح کرد: با دستور شخص رئیس‌جمهور و طی یک پروسه 20 روزه فسخ قرارداد با سهامدار عمده انجام شد، به‌صورت طبیعی، قانونی و حقوقی بعد از فسخ قرارداد سهام به‌صورت خودکار در اختیار فروشنده و سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی از دولت قرار گرفت.

استاندار مرکزی بیان داشت: سهام هپکو به‌صورت موقت به سازمان خصوصی‌سازی به عنوان متولی سهم 60 درصدی و نماینده دولت بازگردانده شد.

آقازاده افزود: هم‌اکنون زمینه‌های مناسب و مطلوب برای واگذاری سهام هپکو به افراد و گروه‌ها و شرکت‌هایی که صلاحیت این کار را دارند، در حال آماده‌سازی است، این پروسه ممکن است زمان‌بر شود و در این مدت‌زمان متولی سهام هپکو خصوصی‌سازی است که امیدواریم یک گروه، کنسرسیوم و فرد و شرکتی که بتواند هپکو را با توجه به نیازهایی که دارد بعد از مراحل گزینش و استعلام‌های لازم با نظر شورای تأمین استان به شکوفایی برساند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت آذرآب خاطرنشان کرد: برای واگذاری سهام آذرآب شرایط خوبی را با موافقت اعضای شورای تأمین استان در نظر گرفتیم، اگر با این شرایط هرکسی آذرآب را خریداری کند، قطعاً آذرآب بهتر از گذشته اداره خواهد شد.

استاندار مرکزی پیرامون واگن پارس نیز اظهار کرد: با واگذاری این شرکت به مپنا موافقت شده، در حال حاضر مذاکراتی بین سازمان گسترش صنایع کشور با نمایندگان مپنا در حال جریان است، اختلافاتی بر سر قیمت واگذاری وجود دارد که تلاش داریم قیمت را بر اساس نرخ کارشناسی مطرح کنیم تا به‌زودی شاهد واگذاری واگن پارس به مپنا باشیم.

آقازاده تصریح کرد: در ماشین‌سازی تجمعی نداشتیم، در حال حاضر سفارش‌های خوبی دارد، نیاز صنایع سنگین کشور به تولیدات ماشین‌سازی بسیار بالاست، اعتقاد داریم هم آذرآب هم ماشین‌سازی اگر مدیریت خوب و قوی و فعالی داشته باشند مشکلی در سفارش و فروش محصول نخواهند داشت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: