اسرائیل از پهپاد جدید خود رونمایی کرد

کدخبر: 2336308

نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از پهباد جدید خود که قادر به انجام عملیات های مختلف و پیچیده است، رونمایی کرد.

نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از پهباد جدید خود که قادر به انجام عملیات های مختلف و پیچیده است، رونمایی کرد.

شبکه عبری زبان «کان» نوشت، پهباد «ستاره» اخیرا وارد مرحله عملیاتی شده است و نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تعدادی از این پهبادها را به خدمت گرفته است. رژیم صهیونیستی اکنون دو نوع از این پهباد به نام های «هرمس 450» و «ستاره مدرن» را در اختیار دارد.

فرمانده یگان پهبادهای نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت که پهبادهای جدید قادر به انجام ماموریت هایی هستند که تا قبل از این در حد یک رویا بود.

وی افزود که این پهبادها بخش عمده ماموریت های نیروی هوایی را انجام خواهند داد، چرا که استفاده از جنگنده ها طی سال های اخیر با چالش ها و سختی های زیادی همراه بوده است.

این فرمانده اسرائیلی اظهار داشت که اندازه پهباد ستاره مدرن دو برابر پهباد هرمس است و قادر است سامانه های جدیدی را حمل کرده و از راه دور کنترل می شود.

وی تاکید کرد که ماموریت این پهبادها جمع آوری اطلاعات مهم، همراهی نیروهای زمینی و پوشش هوایی نیروها با همکاری جنگنده های عادی است و ماموریت های دیگری نیز دارند که افشا نشده است.

فرمانده یگان پهبادهای ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که کنترل این پهبادها بر عهده افسرانی است که برای اتخاذ تصمیمات فوری آموزش دیده اند و آن ها باید به گونه ای این پهبادها را کنترل کنند گویی که در داخل آن قرار دارند و آن را از داخل مدیریت می کنند.

شبکه کان اعلام کرد که خلبانانی که این پهبادها را کنترل می کنند، باید در یک دوره آموزشی یک ساله شرکت کنند و بیشتر این افراد جزو خلبانان آموزش دیده در نیروی هوایی هستند.

حدودا نیمی از افراد این یگان را خلبانان زن تشکیل می دهند و بیشتر ماموریت های این یگان به آن ها محول شده است.

«مرکز اطلاع رسانی فلسطین»

ارسال نظر: