افشای میلیونی اطلاعات کارت‌های بانکی

کدخبر: 2337511

کارشناسان امنیتی آمریکا از هک فروشگاه‌های وب تاریک و افشای اطلاعات ۲۶ میلیون کارت‌بانکی خبر می‌دهند.

به‌تازگی برایان کربس (Brian Krebs) روزنامه‌نگار و یکی از اشخاص برجسته نام در حوزه‌ی امنیت سایبری اعلام کرد فروشگاه کارتینگ برایانس کلاب (BriansClub[.]at) که در آن کارت‌های مسروقه بانکی خریدوفروش می‌شدند هک شده و داده‌های 26 میلیون کارت اعتباری (Credit Card) و کارت‌های بدهی (Debit Cards) افشاشده است.

کارتینگ (Carding) یکی از اقلام کلاه‌برداری در وب تاریک است که به استفاده و تخلیه وجه به‌صورت غیرقانونی از یک حساب یا کارت‌بانکی بدون رضایت مالک آن گفته می‌شود. انجام چنین فعالیتی نیازمند تخصص بالایی در زمینه‌های کامپیوتری است به‌طوری‌که برخی چنین اقدام خرابکارانه‌ای را یک هنر می‌دانند.

کربس معتقد است مالکان این فروشگاه در تبلیغات خود از وجهه و شخصیت وی سوءاستفاده کرده و حتی از حق نشر © 2019 Crabs on Security نیز در سایت خود استفاده کرده‌اند. برایان کربس طراح سایت Krebs on Security است که موضوعاتی مانند، آخرین تهدیدات، نقض حریم شخصی، مجرمان سایبری و هم‌چنین اخبار و حواشی مربوط به مسائل امنیتی را پوشش می‌دهد. کربس از طریق برخی منابع به داده‌ها دسترسی پیداکرده و در اختیار مؤسسات مالی قرار داده تا کارت‌ها را شناسایی و پیگیری یا مجدداً صادر کنند. او معتقد است 14 میلیون کارت می‌تواند معتبر باشد.

به گزارش شرکت خصوصی امنیت سایبری فلش پوینت (Flashpoint) ارزش کارت‌های مسروقه برایانس کلاب 414 میلیون دلار بوده است که طی سال‌های 2015 تا 2019، 9.1 میلیون کارت به ارزش 126 میلیون دلار فروخته‌شده است. وزارت دادگستری ایالات‌متحده نیز می‌گوید به نظر می رسد این فروشگاه تاکنون 4 میلیارد دلار فروش داشته است.

«سایبربان»

ارسال نظر: