مسابقه پوپولیسم در انتخابات ۲۰۲۰

کدخبر: 2337591

با وجود پیامد‌های وخیم سیاست‌های ترامپ، برنی سندرز هم برای کسب آرای بیشتر به اعلام وعده‌ها و شعار‌های انتخاباتی پوپولیستی متوسل شد.

با وجود پیامد‌های وخیم سیاست‌های ترامپ، برنی سندرز هم برای کسب آرای بیشتر به اعلام وعده‌ها و شعار‌های انتخاباتی پوپولیستی متوسل شد.

سندرز که به تازگی پزشکان رگ های قلبش را باز کرده اند وعده داد 10 میلیون خانه در آمریکا احداث خواهد کرد وهمه بدهی های دانشجویان به دولت را که درقالب وام های دانشجویی بوده است، لغو می کند.او از تلاش ویژه برای پایان دادن به معضل بیکاری در آمریکا نیز سخن گفت.

این وعده‌ها و شعار‌های انتخاباتی در حالی مطرح می‌شود که آمریکا و جهان همچنان از پیامد‌های خطیر سیاست‌های پوپولیستی ترامپ رنج می‌برند و انتقادها از وی در این زمینه بیش از پیش افزایش یافته است.به نوشته روزنامه واشنگتن پست یکی از نشانه های شاخص سیاست خارجی ترامپ نفرت از کارشناسان و افراد حرفه ای و بی علاقگی به تاریخ یا سیاست های گذشته است.

وی زمانی که در دوره تبلیغات انتخاباتی با این سوال مواجه شد که در سیاست خارجی با کدام کارشناسان رایزنی می کند، گفت: "رایزن و مشاور اصلی من، خود من هستم." بر اساس این گزارش "سیاست هایی هم که از اوکراین گرفته تا خاورمیانه شاهد آن هستیم نتیجه و پیامد مستقیم پیروز شدن احساسات بر عقل و هوش و فائق آمدن خواسته های شخصی بر منافع ملی است. مقاومتی هم که در سیاست های آمریکا در هفته های اخیر شاهد آن بوده ایم نتیجه شورش کارشناسانی است که از بی نظمی موجود به ستوه آمده اند.

"حال سوال این است که با وجود عواقب ناخوشایند سیاست‌ها و برنامه‌های پوپولیستی ترامپ آیا در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا - آن ها از جانب نامزد دموکرات‌ - و آینده این کشور همچنان بر پاشنه دیدگاه‌های پوپولیستی می‌چرخد؟ یا این که دموکرات‌ها تنها در تبلیغات و برای عبور از سد دیدگاه‌های پوپولیستی ترامپ به این دیدگاه‌ها متوسل شده‌اند و بعد از پیروزی در انتخابات این شعار‌ها و وعده‌ها را کنار خواهند گذاشت؟در هر حال سندرز در تجمع دیروز انتخاباتی اش گفت: "بنده بیش از هر زمان دیگری آماده هستم به تشکیل دولتی کمک کنم که مبتنی بر اصول عدالت، عدالت اقتصادی، عدالت نژادی، عدالت اجتماعی و عدالت زیست محیطی است.

به بیان ساده باید بگویم بنده بار دیگر به عرصه بازگشته ام. ما می خواهیم همه بدهی های دانشجویان را لغو کنیم. ما برنامه خاصی هم برای مسکن داریم که با اجرای آن، صندوقی ایجاد خواهد شد که از آن برای ساخت حدود 10 میلیون آپارتمان و خانه در سراسر کشور استفاده خواهد شد. این برنامه مشکل بی خانمانی را در آمریکا ریشه کن خواهد کرد".سندرز سناتور 79 ساله آمریکایی سه هفته پیش دچار حمله قلبی شد و با وجود توصیه پزشکان برای سپری کردن دوره استراحت روز گذشته بار دیگر فعالیت های انتخاباتی اش را با حضور در یک تجمع انتخاباتی در نیویورک شروع کرد.

«روزنامه خراسان»

ارسال نظر: