بشار اسد: اردوغان دزد است

کدخبر: 2337678

رئیس‌جمهور سوریه پس از حضور در یکی از جبهه‌های نبرد در جنوب استان ادلب، همتای ترکیه‌ای را به باد انتقاد گرفت و گفت نبرد ادلب هم‌چنان اساسی‌ترین نبرد برای پایان دادن به آشوب و تروریسم در سوریه است.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز پس از حضور در یکی از جبهه‌های نبرد در جنوب استان ادلب، «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای را «دزد» توصیف و «نبرد ادلب»‌ را «اساسی‌ترین جنگ برای یکسره کردن کار تروریسم» در سوریه قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، اسد گفت:‌ اردوغان دزد است. (دیروز) کارخانه‌ها، گندم و نفت سوریه را دزدید و امروز مشغول دزدیدن خاک سوریه است... همه سرزمین سوریه یک اهمیت دارد اما ما طبق اولویت‌ها و وضعیت نظامی میدانی عمل می‌کنیم.

اسد با اشاره به اهمیت استان ادلب گفت:‌ادلب برای آنان دشمن ایستگاهی پیشاهنگ بود. چنین ایستگاهی عموما در خط مقدم است اما در چنین وضعیت، نبرد در شرق و نبرد در غرب برای پراکنده کردن تمرکز و قدرت ارتش عربی سوریه بود. ما همچنان معتقدیم که نبرد ادلب، اساسی‌ترین نبرد برای پایان دادن به آشوب و یکسره کردن کار تروریسم در مناطق مختلف سوریه است».

بشار اسد همچنین گفت: هنگامی که در معرض تجاوز یا سرقت قرار می‌گیریم، باید با هم باشیم و میان خود هماهنگی کنیم. اما برخی سوری‌ها این کار را نکردند، بخصوص در سال‌های نخست جنگ... به آنان گفتیم، روی خارج و خارجی‌ها حساب نکنید بلکه به ارتش، ملت و وطن تکیه کنید... و حالا هم روی آمریکا حساب باز کرده‌اند.

اسد بدون ذکر صریح نام شبه‌نظامیان کرد در شمال و شمال شرق کشورش گفت: بعد آنکه چند سال اُلدورم بُلدورم و اِهنّ و تلُپ که مبارزه خواهند کرد و دفاع خواهند کرد، حالا دیدیم که ترکیه چطور مناطق وسیعی را اشغال کرد؛ مناطقی که طبق نقشه آمریکا می‌بایست تحت کنترل آنان می‌بود.

رئیس جمهور سوریه توضیح داد «اولین اقدامی که ما از آغاز تجاوز در شمال سوریه انجام شد، ارتباط با نیروهای سیاسی و نظامی مختلف میدانی بود. گفتیم حاضریم از هر گروهی که مقاومت کند، حمایت کنیم. این، تصمیمی سیاسی نیست بلکه وظیفه‌ای طبق قانون اساسی و وظیفه‌ای ملی است. اگر چنین نمی‌کردیم، شایسته زندگی در این‌ وطن نمی‌بودیم».

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: