سهامداران عدالت امسال چقدر سود نصیبشان خواهد شد؟

کدخبر: 2337687

سود سهام عدالت در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال مالی قبلش حدود ۵۰ تومان افزایش داشت که بر این اساس می‌توان سود امسال را نیز پیش‌بینی کرد.

در سال ۱۳۹۶ کسانی که به ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت داشتند بابت سود سال مالی ۱۳۹۵ معادل ۱۵۰ هزار تومان دریافت کردند.

در سال گذشته نیز مشمولان سهام عدالت که یک میلیون تومان از این سهام را داشتند به ازای سود پرتفوی سهام عدالت سال مالی ۱۳۹۶ معادل ۱۷۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

اما سود سال مالی ۱۳۹۷ هنوز به طور قطعی مشخص نبود، چرا که مجامع تعدادی از شرکت‌های مهم که در پرتفوی سهام عدالت بودند از جمله هلدینگ خلیج فارس هنوز برگزار نشده بود.

روز گذشته (۲۹ مهر) مجمع هلدینگ خلیج فارس برگزار شد. بدین ترتیب اگر این هلدینگ سود سهام عدالت را حدود ۱۲۰۰ تومان شناسایی کند با توجه به برگزاری مجامع دیگر شرکت‌های سهام عدالتی که برگزار شده، سودی معادل ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان برای مشمولان سهام عدالت که ارزش سهام‌شان یک میلیون تومان است، پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است که ارزش پرتفوی سهام عدالت در گذشته ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که طی سال گذشته این عدد به حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسید. به این ترتیب ارزش پرتفوی سهام عدالت در این مدت بیش از شش برابر شده است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: