عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

برروی لایحه تجارت، چکش‌کاری لازم انجام نشده‌است

کدخبر: 2337761

منصوری، با بیان اینکه این لایحه، لایحه ایده­آلی نیست، گفت: اگر شورای نگهبان این لایحه را به مجلس برگرداند، آن وقت بهترین فرصت است که در مجلس چکش‌کاری درستی برروی آن انجام شود.

نسیم آنلاین :‌ تصویب سریع لایحه تجارت در صحن علنی مجلس با انتقاد کارشناسانی مواجه شد که معتقد بودند اگر فرایند تصویب لایحه با سرعت کمتری طی می شد، امکان رفع نواقص لایحه وجود داشت. با این وجود به دلیل اتمام رسیدگی به دفتر اول لایحه تجارت در مجلس، برخی نمایندگان و کارشناسان خواستار برگشت لایحه تجارت از سوی شورای نگهبان شدند تا در مجلس کار کارشناسی بیشتری بر روی آن انجام شود.

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم ساوه و زرندیه، در انتقاد به نحوه بررسی لایحه تجارت، گفت: کار تصویب لایحه تجارت خیلی سریع انجام شد و کار کارشناسی و تخصصی‌ای که باید ماه­ها طول می­کشید تا انجام شود، به سرعت در صحن آمد، قرائت شد و نمایندگان هم به آن رای دادند.

لایحه تجارت اگر به مجلس برگردد، اصلاح شده و قانون مناسبی می‌شود

این نماینده مردم با اشاره به تاثیر تصمیم شورای نگهبان برای چکش‌کاری در این لایحه نیز گفت: باید دید شورای نگهبان چه تصمیمی می­گیرد. اگر این لایحه را به مجلس برگرداند آن وقت بهترین فرصت است که در مجلس چکش‌کاری درستی شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این لایحه، لایحه ایده‌­آلی نیست، ولی اگر به مجلس برگردد و برروی آن چکش ‎ کاری لازم انجام شود، تبدیل به قانون مناسبی خواهد شد.

ارسال نظر: