ترجمه کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» به زبان آلمانی

کدخبر: 2337777

ترجمه آلمانی کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» دربردارنده منتخب بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره ائمه معصومین(ع) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی شد.

مراسم رونمایی از ترجمه آلمانی کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» دربردارنده منتخب بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره ائمه معصومین(ع)، (۲۴ مهرماه) به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت برگزار شد.

سخنران اصلی این برنامه، حسین اوزوگوس، مدیر شرکت انتشاراتی اسلامیکا، ناشر کتاب آلمانی زبان «انسان ۲۵۰ ساله» بود.در این مراسم علاوه بر سرکنسول ایران در فرانکفورت، شهردار شهر یزد و مدیر مؤسسه نمایشگاه‌‎های فرهنگی کشورمان، جمعی از علاقه‌مندان و دوستداران به فرهنگ اسلامی از آلمان شرکت داشتند.

اوزوگوس در سخنانی، با اشاره به اهمیت ترجمه آلمانی کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» گفت: کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» مجموعه بیانات امام خامنه‌ای است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه(ع) است. این کتاب به این نکته مهم اشاره دارد که زندگی امامان شیعه علی‌رغم تفاوت‌های ظاهری، در مجموع یک حرکت مستمر و طولانی است، که ۲۵۰ سال ادامه پیدا کرده است. این مدت از وفات پیامبر اکرم(ص) تا شهادت امام یازدهم(ع) شامل می‌شود.

مدیر انتشارات اسلامیکا افزود: در این کتاب امام خامنه‌ای زندگی اهل بیت(ع) را هدف اصلی یک انسان ۲۵۰ ساله مجرد معرفی می‌کند. این دیدگاه نه تنها تضادهای آشکار را برطرف می‌کند، بلکه خواننده را نسبت به عملکرد ائمه اطهار(ع) که هر یک از آنها آزار و شکنجه فراوان دیدند، متحیر می‏سازد.

انتشارات اسلامیکا بزرگترین انتشارات شیعی در آلمان است که فعالیت خود را بر انتشار کتاب در حوزه اسلام و شیعه و مسایل اجتماعی و کاربردی جامعه مسلمان آلمان متمرکز کرده است. حسین اوزوگوس کتاب‌های خود را با هدف جذب مخاطبین جوان صرفا به زبان آلمانی منتشر می‌کند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: