جزئیات جدید از تخلفات سازمان هدفمندی یارانه‌ها!

کدخبر: 2337872

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه نقاط تاریکی در نحوه کمک بلاعوض ۴۰ هزار میلیارد تومانی این سازمان به بخش تولید وجود دارد گفت: بیشتر تخلفات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش یارانه تولید رقم خورده است.

جبار کوچکی‌نژاد ضمن انتقاد از برخی حرف و حدیث‌ها و اظهاراتی که چند وقت اخیر توسط برخی افراد در مورد عدم وجود تخلف آشکار در سازمان هدفمندسازی یارانه بیان شده اظهار داشت: سهم عمده‌ای از تخلفات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در ماده 8 بخش کمک‌های بلاعوضش به بخش تولید رقم خورده است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها ورودی و خروجی مبادلات این سازمان را چیزی در حدود 400 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: پرونده تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرونده‌های بسیار سنگین مجلس در چندسال اخیر بوده که توسط بنده و با کمک و همراهی یکسری از نمایندگان انجام شد.

کوچکی‌نژاد بازدیدهای میدانی متعدد از شهرستان‌ها و استان‌ها و جمع‌آوری اطلاعات و مستندات بسیار دقیق در مورد تخلفات سازمان هدفمندسازی یارانه‌‌ها را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: اینکه یکی از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع تخلفات این سازمان را کلاً رد کرده برای همه ما کاملاً عجیب و سؤال برانگیز است.

نماینده مردم رشت در مجلس از عملکرد ضعیف برخی از وزارتخانه‌ها در پرداخت وجوه و مبالغ لازم پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به این سازمان سخن گفت و تصریح کرد: بخشی از این مبالغ توسط تعدادی از وزارتخانه‌ها به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز نشده و اطلاعات و مستندات این قضیه هم کاملاً موجود است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با تأکید بر اینکه تخلفات این سازمان پس از بررسی‌های قضایی برای همه مشخص شده و دیگر قابل انکار نیست گفت: از همکار نماینده که اتفاقاً اقتصاددان هم هست انتظار داشتیم قبل از رد موضوع تخلفات سازمان هدفمندی یارانه‌ها حداقل پرونده آن را با دقت بیشتری مطالعه می‌کرد.

وی ارائه گزارشات و تخلفات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها توسط مرکز پژوهش‌های مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه را مورد اشاره قرار داد و افزود: البته این نماینده همکار در یک مصاحبه‌ای از صحبت‌های خود علیه گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس عقب‌نشینی کرده است اما انتظار داریم در موارد حساسی نظیر این، نمایندگان بیشتر دقت کنند.

یکی از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس چند وقت پیش در یک مصاحبه‌‌ای با یکی از رسانه‌ها که اخبار آن در سایت سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز بارگذاری شده است گفته بود که براساس پیگیری‌های که وی داشته سازمان هدفمندی یارانه‌ها به درستی به وظایف خود عمل کرده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: