تحصیل رایگان در اروپا

کدخبر: 2337935

اروپا با سابقه ای طولانی در پیشگامی آموزش عالی ، خواستگاه بسیاری از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. بیش از ۴۰۰۰ دانشگاه و کالج اروپایی ، در بیش از ۳۰ کشور مختلف، مدارج تحصیلی دانشگاهی را عرضه می‌کنند.

موسسه مهاجرتی صباپلن با ارائه خدمات تخصصی و داشتن دفتر فعال در اروپا و کانادا آماده ارائه خدمات مهاجرتی و اعزام دانشجو به متقاضیان محترم میباشد. دانشگاه‌های اروپا تحت فرایند بولونیا ، مدارک دانشگاهی استانداردی ارائه می‌کنند . از آنجا که کارفرمایان سراسر جهان مدارک تحصیلی اروپایی را تحسین می کنند، دوره های اروپایی فرصت‌های شغلی جدیدی را پیش روی دانشجویان می گذارند. در این مقاله قصد داریم به تحصیل در اروپا با بهترین کیفیت و کمترین قیمت بپردازیم. معرفی برخی دوره های تحصیلی رایگان در کشورهای اروپایی و بورسیه‌های تحصیلی از موضوعاتی است که درباره آن بحث خواهد شد. پس اگر به دنبال مقصدی مناسب برای ادامه تحصیل در اروپا هستید، این مطلب را از دست ندهید .

کشورهایی که دوره های تحصیلی رایگان (یا با هزینه کم) برگزار می کنند

از آنجا که هزینه‌های تحصیل در اروپا زیاد است ، ممکن است بسیاری افراد قید تحصیل در اروپا را بزنند؛ غافل از اینکه برخی دانشگاه‌های اروپا هزینه ای بابت تحصیل دریافت نمی کنند؛‌ برخی هم بورسیه و کمک‌هزینه‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی تعریف کرده اند. آنچه در ادامه می آید،‌ نمونه از کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است. کشورهایی که شهریه دانشگاهی کمی دارند و یا تحصیل در آن‌ها رایگان است :

تحصیل رایگان در آلمان

علاقه به تحصیل در کشور در آلمان رو به افزایش است. دلیل آن هم این است که تحصیل در آلمان رایگان است. تنها هزینه‌ای که دانشجویان باید پرداخت کنند هزینه‌های ثبت‌نام است که بین ۲۵۰-۱۵۰ یورو است. اما برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان ، متقاضی باید تمکن مالی تامین هزینه‌های زندگی در این کشور را به اثبات برساند. به همین خاطر لازم است که مدارکی ارائه کند که نشان بدهد حدود ۱۰،۲۳۶ یورو در سال برای هزینه‌های زندگی (با متوسط ​​هزینه دانشجویی ۸۵۰ یورو در ماه) دارد. دو مقصد برتر برای تحصیل در آلمان ، مونیخ و برلین هستند که در بین ۳۰ شهر مقرون به صرفه برای تحصیل قرارگرفته‌اند.

تحصیل رایگان در اتریش

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور اتریش به صورت کاملا رایگان امکان پذیر است. اتریش به خاطر دانشگاه های با سطح بالا و معاف از شهریه به یکی از مقاصد خوب تحصیل رایگان در اروپا تبدیل شده است. بیشتر رشته های تحصیلی در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی است و متقضیان تحصیل رایگان در این کشور باید دوره زبان را گذرانده باشند .

تحصیل کم هزینه در فرانسه

دانشجویان بین المللی این امکان را دارند که در فرانسه با هزینه کم تحصیلات خود را ادامه بدهند. تسلط به زبان فرانسوی شرط لازم برای برخورداری از دوره های تحصیلی رایگان در فرانسه است .

تحصیل در کشورهای اسکاندیناوی (رایگان یا کم هزینه (

کشورهای شمال اروپا (دانمارک ، فنلاند ، ایسلند ، نروژ و سوئد) به کیفیت بالای زندگی و طبیعت خیره کننده شناخته شده اند. نظام آموزشی این کشورها بسیار پیشرفته است. چهار پایتخت از کشورهای اسکاندیناوی(کپنهاگ ، هلسینکی ، اسلو و استکهلم) در بین شهرهای دانشجویی برتر جهان قرارگرفته‌اند. کشورهای اسکاندیناوی فرصت‌هایی برای تحصیل رایگان یا با هزینه کم ارائه می‌کنند :

تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل در نروژ فرصتی طلایی برای متقاضیان تحصیل رایگان در اروپا است. در نروژ دانشجویان صرف نظر از ملیت، می توانند در دانشگاه های دولتی رایگان تحصیل کنند . اکثر دوره های کارشناسی نروژ به زبلان نروژی برگزار می شوند، لذا ارائه مدرک زبان نروژی برای ثبت نام در این مقطع الزامی است. اما از آنجا که سطوح کارشناسی ارشد و دکتری در این کشور عمدتا به زبان انگلیسی برگزار می شوند،‌ برای تحصیل در این مقاطع باید مدرک آیلتس ارائه کرد. در این کشور به دلیل رایگان بودن تحصیلات، بورسیه های دانشگاهی به معنای متداول تعریف نشده اند و بورسیه عمدتا شامل کمک هزینه است. مهلت ثبت نام در دانشگاه های نروژ از اول اکتبر تا اول دسامبر است. متقاضیان تحصیل در نروژ باید حتما گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در این کشور را داشته باشند. هزینه زندگی دانشجویی در نروژ به طور متوسط ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه است و دانشجویان اجازه کار تا ۲۰ ساعت در هفته را در این کشور دارند .

تحصیل رایگان در ایسلند

در کشور ایسلند ، هر چهار دانشگاه اصلی دولتی هیچ شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی کنند و تنها هزینه‌ای که سالانه دریافت می‌شود، هزینه ثبت‌نام ۶۰۰ دلاری است. اما هزینه‌های زندگی در این کشور بسیار زیاد است .

تحصیل با هزینه کم در دانمارک، سوئد، فنلاند

در دانمارک و سوئد و اخیراً فنلاند دانشجویان بین المللی (غیر اتحادیه اروپا) باید برای برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه پرداخت کنند. در دانمارک، شهریه دانشگاه ها سالانه بین ۶۶۷۰ تا ۱۷۸۰۰ دلار ، در سوئد بین ۸۲۰۰ تا۱۴۸۷۰ دلار و در فنلاند بین ۶۶۴۰ تا ۱۹۹۰۰ دلار است. این دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند .

* تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در این کشورها به شرط داشتن بورسیه تحصیلی امکان پذیر است .

* دوره دکتری در کشورهای دانمارک و سوئد و فنلاند رایگان (بورسیه) است و دانشجویان حقوق دریافت می کنند .

تحصیل در سایر کشورها

استرالیا،‌ بلژیک، جمهوری چک، یونان، ایتالیا، ‌اسپانیا دیگر گزینه‌های تحصیل با هزینه کم در اروپا هستند .

مزایای تحصیل در اروپا
  • اگر در اروپا تحصیل کنید ، تمام مهارت‌های لازم برای اقتصاد جهانی را به دست خواهید آورد .
  • با دانشجویان گوشه و کنار جهان ملاقات می‌کنید و فرصت‌های تازه یادگیری به دست می‌آورید .
  • یک زبان جدید می آموزید .
  • استقلال خود را در اروپا پیدا می‌کنید .
  • تحصیل در اروپا می‌تواند به زبان انگلیسی باشد یا به زبان کشور مقصد برگزار شود .
  • درصورتی‌که در کشور عضو شینگن تحصیل کنید، می‌توانید بدون ویزا به‌کل کشورهای منطقه سفر کنید .
انواع بورسیه‌های تحصیلی موجود در اروپا

هیچ ایده‌ای دارید که ۱۵٫۶ میلیارد یورو چیست؟ ارزش تقریبی بورسیه‌های تحصیلی است که هر سال برای دانشجویان بین‌المللی در دسترس است و فقط در اروپا موجود است. اما کدام بورس تحصیلی مناسب شماست؟ باید تمام گزینه‌های ممکن را بررسی کنید .

حتی اگر شهریه دانشگاه شما کم باشد یا اصلاً نیازی به پرداخت شهریه نداشته باشید ، به پشتیبانی مالی برای پرداخت هزینه زندگی نیاز دارید. بورسیه‌های تحصیلی رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شکل کمک‌های مالی است که می‌توانید درخواست کنید. در کنار انواع بورسیه‌های تحصیلی ، می‌توانید چندین نوع دیگر از پشتیبانی مالی هم استفاده کنید. بیایید ببینیم که آن‌ها چیست و چگونه می‌توانید از آن‌ها منفعت ببرید .

۱ - بورسیه‌های تحصیل محور (Merit-based scholarships fellowships)

بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر شایستگی بر اساس برخی معیارها ازجمله سوابق علمی، دستاوردها ، استعدادها اعطا می‌شوند. این بورسیه‌ها توسط دولت فدرال و ایالتی ، شرکت‌های بزرگ ، مشاغل محلی ، سازمان‌های حرفه‌ای یا دانشگاه‌ها قابل‌ارائه است .

بورسیه‌های تحصیلی ارائه‌شده توسط دانشگاه‌ها

معیارهایی که دانشگاه‌ها بورسیه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند عبارت‌اند از: صلاحیت تحصیلی موردنیاز موسسه ،‌ تسلط به یک زبان خاص (زبان آموزشی استفاده‌شده در برنامه‌ای که برای آن درخواست کرده‌اید) و در مواردی سن (مثلاً زیر ۳۵ سال) ؛ البته مقطع تحصیلی هم اهمیت دارد. به‌عنوان‌مثال ، در سوئیس ، می‌توانید بورسیه‌های تحصیلی بیشتری برای دکتری و بورسیه‌های کمتری برای مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد پیدا کنید. بورسیه تحصیلی در سوئد ، شهریه ، هزینه‌های زندگی ، برخی کمک‌های مسافرتی و بیمه را در برمی گیرد. در فرانسه برخی از دارندگان بورسیه تحصیلی ماهانه کمک‌هزینه دریافت می‌کنند و بورسیه تحصیلی هزینه‌های دیگری مانند سفر برگشت ، بیمه درمانی و فعالیت‌های فرهنگی را نیز تأمین می‌کند ، اما شامل شهریه نمی‌شود. در اینجا نمونه‌هایی از دانشگاه‌های اروپا را آورده‌ایم که بیشترین تعداد بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهند :

  • دانشگاه آکسفورد University of Oxford ، انگلستان
  • دانشگاه بریستول University of Bristol ،‌ انگلستان
  • دانشگاه اوترخت Utrecht University ،‌ هلند
  • دانشگاه بولونیا University of Bologna ، ایتالیا
  • دانشگاه اوپسالا Uppsala University ،‌ سوئد
۲ - بورسیه‌های تحصیلی خاص Specific scholarships

بیشتر بورسیه‌های تحصیلی ویژه به دانشجویان دارای پیشینه قومی یا خانوادگی داده می‌شود. این نوع بورسیه‌ها به نفع جنسیت یا اقلیت‌های قومی طراحی‌شده‌اند. به همین دلیل ، تعدادی بورسیه تحصیلی را که به‌طور خاص به آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار ، آمریکایی‌های آسیایی یا آمریکایی‌تبار اختصاص داده‌شده است ، زیاد است. در برخی از کشورها (بلژیک ، فرانسه ) ، دولت محلی بورسیه‌های تحصیلی را به دانشجویانی که از کشورهای خاصی می‌آیند ، اعطا می‌کند. به‌عنوان‌مثال ، بلژیک به متقاضیانی که از کشورهای آفریقایی آمده‌اند ، بورسیه‌های تحصیلی ویژه می‌دهد. این برنامه‌ها همچنین برای کمک به دانشجویان اقلیت در ادامه تحصیل در زمینه هایی است که از لحاظ تاریخی اهمیت دارند. برخی از سازمان‌ها بورسیه‌های تحصیلی را به دانشجویان دارای کم‌توانی جسمی ، ذهنی ارائه می‌دهند .

۳ - بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر نیاز (Need-based scholarships grants)

به این دسته از کمک‌های مالی اغلب کمک‌های بلاعوض گفته می‌شود که نیازی به بازپرداخت آن‌ها نیست. در مقایسه با بورسیه‌های تحصیلی که معمولاً مبتنی بر شایستگی هستند ، کمک‌های بلاعوض عمدتاً بر اساس نیاز هستند و ارزش آن‌ها اکثر اوقات بین ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار متغیر است. در آلمان انواع مختلفی از کمک‌های مبتنی بر شایستگی اهدا می‌شود. مبلغی که اعطا می‌شود اغلب از طریق ارزیابی نیاز دانشجویی تعیین می‌شود (معمولاً از ۱۵۰ تا ۸۲۰ یورو در ماه به مدت ۱۲ ماه). حمایت‌های بیشتر با ارزیابی وضعیت مالی خانواده تعیین می‌شود. کمک‌هزینه‌های مبتنی بر نیاز برای دانشجویانی که درآمد شخصی / خانوادگی کم دارند و برای دانشجویان دارای معلولیت در دسترس است .

۴ - وام‌های دانشجویی

وام‌های دانشجویی برای تحصیل در اروپا وجود دارد که بازپرداخت دارد. وام دانشجویی را می‌توانید از دولت یا یک بانک خصوصی دریافت کنید. این بانک می‌تواند یک بانک داخلی یا در کشوری که می‌خواهید تحصیلات خود را دنبال کنید باشد. وام‌های دانشجویی که می‌توانید از دولت دریافت کنید ، مطلوب‌تر هستند زیرا نرخ‌ها معمولاً پایین‌تر است. برخی از وام‌ها بر اساس نیاز مالی است ، درحالی‌که برخی دیگر بسیار شبیه به هر وام دیگر هستند و بر اساس میانگین موجودی حساب هستند. این وام‌ها برای دانشجویان خارج ازا اتحادیه اروپا کمی سخت است .

بازپرداخت وام دانشجویی

بازپرداخت معمولاً ظرف شش ماه پس از اتمام تحصیل شروع می‌شود. بسته به میزان وام ، درخواست می‌شود که وام را در مدت ۵ تا ۱۰ سال پرداخت کنید ، اگرچه در برخی از کشورهای اروپایی ، می‌توانید در مدت ۱۵ سال وام را بازپرداخت کنید .

۵ - جوایز دانشجویی Student prizes

این جایزه از مطالعات شما پشتیبانی نمی‌کند ، اما می‌تواند به‌عنوان نوعی کمک مالی در نظر گرفته شود. جوایز دانشجویی می‌تواند از چند صد تا چند هزار یورو باشد. جوایز دانشجویی به شرح زیر قابل‌ارائه است :

  • برای دستاوردهای دانشگاهی
  • برای پاداش عملکرد در امتحانات کارشناسی
  • بر اساس نتایج دوره‌های درسی و امتحانات عمومی
  • برای بهترین مقاله در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های موضوعی
  • پاداش کار برجسته ارائه‌شده برای پایان‌نامه

جهت دریافت مشاوره تفنی رایگان میتوانید با شماره های موسسه اعزام دانشجو صباپلن تماس بگیرید و یا از طریق "فرم مشاوره رایگان" موجود در وب سایت( sabaplan.com ) اقدام نمایید.

ارسال نظر: