تحلیل هادی العامری درباره پشت فتنه بزرگ در عراق

کدخبر: 2337937

رئیس ائتلاف الفتح عراق گفت که این کشور امروز در برابر «فتنه بزرگی» قرار دارد و آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن دست دارند.

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» شنبه شب با اشاره به تحولات جاری عراق اعلام کرد که این کشور امروز در برابر «فتنه‌ای بزرگ» قرار گرفته است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، العامری گفت: «عراق امروز در برابر فتنه بزرگی قرار دارد و اسرائیل و آمریکا پشت آن قرار دارند».

رئیس ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که «افرادی در عراق هستند که می‌خواهند این کشور را به آشوب بکشانند».

شیخ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» نیز روز شنبه در سخنانی به دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در دور دوم اعتراضات عراق اشاره کرد و از آن به عنوان یک «فتنه بزرگ» تعبیر کرد.

وی گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی در برخی اعتراضات عراق دست دارند و آنها «مسئول ریخته شدن خون معترضان هستند».

شیخ الخزعلی تاکید کرد، «این خونی که ریخته شده است، خون مظلومان است و این نشان می‌دهد بزرگترین فتنه در کشور رخ داده است».

معترضان عراقی از ظهر جمعه گذشته، دومین دور از تظاهرات خود در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز کرده‌اند. درگیری معترضان با نیروهای امنیتی در برخی از شهرهای عراق مقامات عراقی را مجبور به وضع مقررات منع آمد و شد در هفت استان کرده است. هم‌اکنون استان‌های بصره، ناصریه، ذی‌قار، واسط و میسان از جمله استان‌هایی است که از امشب شاهد اعمال مقررات منع آمد‌وشد است.

روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به این تظاهرات، به بررسی آن پرداخت و نوشت، در بخشی از این تظاهرات‌ها، شعارهایی برای استعفای دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق سر داده شد؛ شعارهایی که از دید مسئولان امنیتی عراق دور نماند و آنان را به این نتیجه رساند که هدف از چنین شعارهای «کودتای سیاسی» در عراق است.

روزنامه‌ای لبنانی تشریح کرد، آنچه در عراق تحت پوشش اعتراض‌های مردمی در جریان است، طرح کودتایی است که آمریکا، امارات، عربستان و طرف‌هایی در کردستان در آن نقش دارند و دو اتاق عملیات در عراق دارد.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: